30.11.2018

Wyrok NSA z dnia 30 listopada 2018 r., sygn. I GSK 3139/18

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia NSA Henryk Wach (spr.) Sędzia del. WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka Protokolant Jerzy Stelmaszuk po rozpoznaniu w dniu 30 listopada 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 26 lipca 2018 r. sygn. akt I SA/Ke 176/18 w sprawie ze skargi M. M. na informację Zarządu Województwa Świętokrzyskiego z dnia [...] kwietnia 2018 r. nr [...] w przedmiocie negatywnej oceny projektu 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. M. na rzecz Zarządu Województwa Świętokrzyskiego kwotę 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach, objętym skargą kasacyjną wyrokiem z 26 lipca 2018 r., sygn. akt I SA/Ke 176/18, oddalił skargę M. M. na informację Zarządu Województwa Świętokrzyskiego z dnia [...] kwietnia 2018 r. nr [...] w przedmiocie nieuwzględnienia protestu

Sąd pierwszej instancji orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Zarząd Województwa Świętokrzyskiego jako Instytucja Zarządzająca w piśmie z dnia [...] marca 2018 roku [...] poinformował M. M., że w związku z ubieganiem się o dofinansowanie projektu nr [...] pod nazwą "Termomodernizacja budynku usługowo-noclegowego /HOSTEL/ K. ul. P.", złożonego w ramach naboru nr [...] dla Działania 3.2 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w przedsiębiorstwach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 - 2020, wniosek został odrzucony, ponieważ nieprawidłowo zostały poprawione uchybienia formalne wskazane w piśmie z dnia [...] lutego 2018 r. znak: [...].

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach oddalając skargę skarżącego wskazał, że spór w sprawie dotyczył oceny formalnej projektu pod względem jego zgodności z typami projektu przewidzianymi dla danego działania.

W ocenie Sądu skarga była bezzasadna, gdyż bezpodstawne były twierdzenia skarżącego, że oceniający działali z naruszeniem zasady obiektywizmu, legalizmu czy też zaufania do organów państwa. Jak wynikało z § 6 pkt. 3 lit a, b i c regulaminu wprowadzono ograniczenia i określono wymogi, co do charakteru budynków będących przedmiotem projektu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp