Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    13.09.2018

    Postanowienie NSA z dnia 13 września 2018 r., sygn. I GSK 2831/18

     

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Lidia Ciechomska-Florek po rozpoznaniu w dniu 13 września 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. Sp. z o.o. Sp. k. w S. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 lipca 2018 r., sygn. akt V SA/Wa 803/18 w zakresie pozostawienia bez rozpatrzenia skargi A. Sp. z o.o. Sp. k. w S. na informację Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości z dnia 20 kwietnia 2018 r., nr [...] w przedmiocie negatywnej oceny projektu postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie

    Uzasadnienie

    Postanowieniem z 11 lipca 2018 r., sygn. akt V SA/Wa 803/18, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie pozostawił bez rozpatrzenia skargę A. Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w S. (skarżąca) na informację Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości z dnia 20 kwietnia 2018 r. nr: [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu.

    Sąd pierwszej instancji wyjaśnił, że zarządzeniem Przewodniczącego Wydziału z 18 maja 2018 r. skarżąca została wezwana do usunięcia braków formalnych skargi w terminie 7 dni od otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia skargi bez rozpatrzenia (art. 61 ust. 7 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2017 r., poz. 1460 ze zm., dalej u.z.p.r.) poprzez wniesienie kompletnej dokumentacji w sprawie w oryginale lub uwierzytelnionej kserokopii, obejmującej: wniosek o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami, informację o wynikach oceny projektu, wniesiony protest, informację o wynikach oceny protestu. W zakreślonym przez Sąd terminie skarżąca nadesłała wniosek o dofinansowanie projektu, informację o wynikach oceny projektu, wniesiony protest, informację o wynikach oceny protestu, zapytanie ofertowe z 6 listopada 2017 r. nr [...] wraz z załącznikami, referencje oferenta, ofertę z 13 listopada 2017 r., protokół wyboru oferty z 14 listopada 2017 r. informację z 15 listopada 2017 r. o wyniku postępowania ofertowego nr [...]. Wskazane dokumenty zostały prawidłowo potwierdzone za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie pełnomocnika adw. Łukasza Bochenka. W świetle zaistniałych w sprawie okoliczności WSA powołując się na treść art. 61 ust. 2, art. 64, art. 58 ust. 1 albo ust. 4 pkt 2, art. 59 albo art. 66 ust. 2 pkt 1 u.z.p.r., oraz wyjaśniając, że przepisy tej ustawy przewidują częściowo odmienne wymogi w stosunku do skargi i reguły postępowania sądowoadministracyjnego, niż ustawa Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi wskazał, że w rozpoznawanej sprawie skarżąca wniosła skargę bez kompletnej dokumentacji. Wobec czego zarządzeniem z 18 maja 2018 r. skarżąca została wezwana do usunięcia braków w tym zakresie, poprzez nadesłanie: wniosku o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami, informacji o wynikach oceny projektu, wniesionego protestu, informacji o wynikach oceny protestu. W terminie do uzupełnienia ww. braków skarżąca złożyła w tutejszym Sądzie dokumentację do skargi. Przedłożona dokumentacja nie zawierał jednak w ocenie WSA wszystkich załączników do wniosku o dofinansowanie projektu, o które skarżąca była wzywana, tj. brak m.in. tabeli finansowych obrazujących sytuację finansową wnioskodawcy, kopii umowy warunkowej z wykonawcą, kopii zapytań ofertowych i kopii złożonych ofert. Mając na uwadze powyższe okoliczności Sąd uznał, iż brak formalny skargi w postaci złożenia kompletnej dokumentacji nie zostały uzupełniony w sposób, który spełniałby wymogi określone w art. 61 ust. 3 u.z.p.r. WSA pozostawił skargę bez rozpatrzenia.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.