12.06.2018 Ubezpieczenia

Postanowienie NSA z dnia 12 czerwca 2018 r., sygn. II GZ 212/18

Wstrzymanie wykonania aktu

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz po rozpoznaniu w dniu 12 czerwca 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej zażalenia A. Sp. z o.o. z siedzibą w L. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 7 marca 2018 r., sygn. akt VI SA/Wa 24/18 w zakresie odmowy wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi A. Sp. z o.o. z siedzibą w L. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] października 2017 r., nr [...] w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej postanawia: 1. uchylić zaskarżone postanowienie, 2. wstrzymać wykonanie zaskarżonej decyzji.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 7 marca 2018 r., sygn. akt VI SA/Wa 24/18 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, działając na podstawie art. 61 § 3 i § 5 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. − Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1369 ze zm., powoływanej dalej jako p.p.s.a.), odmówił wstrzymania wykonania decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] października 2017 r., nr [...] w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej.

W uzasadnieniu Sąd I instancji podniósł, że A. Sp. z o.o. wraz ze skargą na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] października 2017 r. w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej złożyła wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji. Skarżąca podniosła, że wykonanie zaskarżonej decyzji doprowadzi do wyrządzenia znacznej szkody oraz wywoła trudne do odwrócenia skutki w postaci: natychmiastowego zaprzestania prowadzenia hurtowni, co oznacza brak przychodów i utratę płynności finansowej, przy jednoczesnym ponoszeniu stałych kosztów; braku środków na bieżące regulowanie należności przez spółkę; zwolnienia pracowników oraz utraty kontrahentów, którzy zaczną współpracować z konkurencją; utraty wypracowanej pozycji rynkowej, której odbudowanie przy obecnie występującej na rynku konkurencji będzie praktycznie niemożliwe, z uwagi na fakt, iż kontrahenci dla uzyskania odpowiedniej ceny za produkty wiążą się długoterminowymi umowami. Spółka zaznaczyła, że zatrudnia pięć osób, ponosi koszty najmu lokalu (czynsz 5.216,61 zł brutto miesięcznie), a także koszty związane z administracyjną obsługą biura, tj. łącznie ok. 8.600 zł - 10.000 zł. Miesięczne koszty utrzymania prowadzenia hurtowni farmaceutycznej kształtują się na poziomie 20.000 zł.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp