05.04.2018 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 5 kwietnia 2018 r., sygn. II GSK 1515/16

Gry losowe

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Mirosław Trzecki (spr.) Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia del. WSA Urszula Wilk Protokolant Anna Ważbińska-Dudzińska po rozpoznaniu w dniu 5 kwietnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "A." Spółki z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 6 listopada 2015 r. sygn. akt III SA/Łd 514/15 w sprawie ze skargi "A." Spółki z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z dnia [...] marca 2015 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia rejestracji automatu do gier o niskich wygranych 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od "A." Spółki z o.o. w W. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Łodzi 480 (czterysta osiemdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 6 listopada 2015 r., sygn. akt III SA/Łd 514/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi oddalił skargę "A." Spółki z o.o. w W.e na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z [...] marca 2015 r. w przedmiocie cofnięcia rejestracji automatu do gier o niskich wygranych.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:

Decyzją z [...] grudnia 2014 r. Naczelnik Urzędu Celnego I w Łodzi cofnął rejestrację automatu o nazwie automatu do gier o niskich wygranych o nazwie [...], numerze fabrycznym [...], poświadczeniu rejestracji nr [...]. Podstawą decyzji był negatywny wynik badania sprawdzającego, wyrażony w opinii jednostki badającej - Wydziału Laboratorium Celne Izby Celnej w Przemyślu z [...] października 2014 r.

Decyzją z [...] marca 2015 r. Dyrektor Izby Celnej w Łodzi utrzymał w mocy powyższą decyzję. Organ uznał, że Laboratorium Celne Izby Celnej w Przemyślu posiada status jednostki badającej upoważnionej przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych. W ocenie organu II instancji przepisy ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 165; dalej u.g.h.), w tym art. 129 ust. 3, nie mają charakteru przepisów technicznych w rozumieniu dyrektywy 98/34/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającej procedurę udzielania informacji w dziedzinie norm i przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego (Dz. Urz. UE z dnia 21 lipca 1998 r. L 204, s. 37; dalej: dyrektywa 98/34/WE), więc w zakresie rozpoznawanej sprawy nie wymagały notyfikacji, a tym samym unormowań tych nie można uznać za bezskuteczne.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne