Wyrok NSA z dnia 11 października 2017 r., sygn. I OSK 3492/15
Związanie Naczelnego Sądu Administracyjnego granicami skargi kasacyjnej powoduje natomiast, że Naczelny Sąd Administracyjny nie może sam wyprowadzać podstaw skargi kasacyjnej ani ich domniemywać. Naczelny Sąd Administracyjny nie jest też uprawniony do jakiegokolwiek korygowania zarzutów kasacyjnych czy też ich uściślania lub modyfikowania.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Elżbieta Kremer, Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk, Sędzia del. WSA Iwona Kosińska (spr.), Protokolant starszy asystent sędziego Maciej Kozłowski, po rozpoznaniu w dniu 11 października 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wójta Gminy R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 15 września 2015 r. sygn. akt II SAB/Kr 107/15 w sprawie ze skargi K. Ch. na bezczynność Wójta Gminy R. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wyrokiem z dnia 15 września 2015 r., sygn. akt II SAB/Kr 107/15, po rozpatrzeniu skargi K. C. na bezczynność Wójta Gminy R. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej, w punkcie pierwszym zobowiązał Wójta Gminy R. do wydania w terminie 14 dni aktu lub dokonania czynności w sprawie z wniosku skarżącego K. C. z dnia [...] stycznia 2015 r. sprecyzowanego ostatecznie pismami z dnia [...] marca 2015 r. i [...] kwietnia 2015 r. w zakresie punktów 4 i 6 tego ostatniego pisma, w punkcie drugim stwierdził, że orzeczona bezczynność nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa, w punkcie trzecim zasądził od Wójta Gminy R. na rzecz skarżącego K. C. kwotę 100 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
W uzasadnieniu wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny przedstawił następujący stan faktyczny sprawy:
K. C. wniósł skargę na bezczynność Wójta Gminy R. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej, zarzucając naruszenie art. 13 ust. 1, art. 13 ust. 2, art. 16 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej poprzez nieudzielenie informacji publicznej zgodnie z żądaniem wniosku w ustawowym terminie oraz niewydaniem decyzji odmownej. W związku z powyższym wniósł o zobowiązanie Wójta Gminy do udzielenia żądanej informacji publicznej w terminie 14 dni od daty doręczenia akt organowi, zobowiązanie Wójta do ukarania dyscyplinarnego pracownika winnego niezałatwienia sprawy w terminie oraz zasądzenie kosztów postępowania wywołanych niniejszą skargą. W uzasadnieniu skargi wyjaśnił, że pismem z dnia 28 stycznia 2015 r. złożył do Wójta Gminy wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Wójt Gminy powiadomił skarżącego, że informacja zostanie udostępniona do dnia 28 marca 2015 r. Nie wydał jednak w tej sprawie decyzji administracyjnej wraz z uzasadnieniem.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty