26.07.2017 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 26 lipca 2017 r., sygn. I OSK 665/17

Związanie Naczelnego Sądu Administracyjnego granicami skargi kasacyjnej polega na tym, że jest on władny badać naruszenie jedynie tych przepisów, które zostały wyraźnie wskazane przez stronę skarżącą. Ze względu na ograniczenia wynikające ze wskazanych regulacji prawnych, Naczelny Sąd Administracyjny nie może we własnym zakresie konkretyzować zarzutów skargi kasacyjnej, uściślać ich, ani w inny sposób korygować.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Irena Kamińska, Sędzia NSA Olga Żurawska-Matusiak, Sędzia del. WSA Magdalena Józefczyk (spr.), Protokolant asystent sędziego Aleksander Jakubowski, po rozpoznaniu w dniu 26 lipca 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej P. Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 16 listopada 2016 r. sygn. akt II SA/Wa 1182/16 w sprawie ze skargi P. Ł. na decyzję Szefa Służby Celnej z dnia [...] maja 2016 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 16 listopada 2016 r. sygn. II SA/Wa 118216, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę P. Ł. na decyzję Szefa Służby Celnej z dnia [...] maja 2016 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby.

W uzasadnieniu wyroku podano, że P. Ł. został zawieszony w pełnieniu obowiązków służbowych na okres od [...] kwietnia 2012 r. do [...] lipca 2012 r. w związku z wszczęciem przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o czyn z art. 228 § 1 Kodeksu karnego. Decyzją z dnia [...] czerwca 2012 r. Dyrektor Izby Celnej przedłużył okres tego zawieszenia do czasu zakończenia postępowania karnego z zastrzeżeniem możliwości rozwiązania stosunku służbowego. Ten rozwiązany został decyzją Dyrektora Izby Celnej w Ł., utrzymaną w mocy decyzją Szefa Służby Celnej z dnia [...] maja 2016 r. nr [...]. Organy ustaliły, że akt oskarżenia przeciwko P. Ł. skierowano do Sądu Okręgowego w Ł. w listopadzie 2012 r. Stosownie zaś do art. 105 pkt 10 ustawy o Służbie Celnej, funkcjonariusza można zwolnić ze służby w przypadku upływu 12 miesięcy okresu zawieszenia, jeżeli nie ustąpiła przyczyna będąca podstawą zawieszenia. P. Ł. pozostaje zawieszony w pełnieniu obowiązków służbowych od [...] kwietnia 2012 r. i nie ustąpiła przesłanka zawieszenia. Długotrwałe zawieszenie w pełnieniu obowiązków służbowych dezorganizuje zaś funkcjonowanie służby i obciąża pozostałych funkcjonariuszy. Zwolnienie ze służby nie wyklucza jednak w przyszłości powrotu do Służby Celnej na poprzednich warunkach, co gwarantuje art.109 ustawy o Służbie Celnej w przypadkach w nim określonych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne