14.03.2017

Wyrok NSA z dnia 14 marca 2017 r., sygn. II OSK 1694/15

Związanie Naczelnego Sądu Administracyjnego granicami skargi kasacyjnej oznacza, że jest on władny badać naruszenie jedynie tych przepisów, które zostały wyraźnie wskazane przez stronę skarżącą. Ze względu na ograniczenia wynikające z przywołanych regulacji prawnych, Naczelny Sąd Administracyjny nie może we własnym zakresie konkretyzować zarzutów skargi kasacyjnej, uściślać ich, ani w inny sposób korygować.

Teza od Redakcji

 

Dnia 14 marca 2017 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędziowie: sędzia NSA Robert Sawuła sędzia del. WSA Tomasz Grossmann (spr.) Protokolant: starszy asystent sędziego Tomasz Godlewski po rozpoznaniu w dniu 14 marca 2017 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M.J. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 lutego 2015 r. sygn. akt IV SA/Wa 1686/14 w sprawie ze skargi M.J. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z 25 lutego 2015 r. sygn. akt IV SA/Wa 1686/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie - po rozpoznaniu sprawy ze skargi M. J. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej - oddalił skargę.

Wyrok ten - jak wynika z jego uzasadnienia - zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

Zaskarżoną decyzją z [...] marca 2014 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska ("GIOŚ"), po rozpatrzeniu odwołania [...], na podstawie art. 138 § 1 pkt 2 k.p.a.: (1) uchylił decyzję L. Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] maja 2010 r., znak: [...], nakładającą karę pieniężną na [...], prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "[...]", będącego odbiorcą odpadów przywiezionych nielegalnie, w wysokości 50.000 zł - w części opisanej w punktach 2 i 3 tej decyzji [tj. co do określenia terminu płatności i rachunku, na który należy uiścić karę, i określenia, że po upływie terminu podlega ona ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji]; (2) w pozostałym zakresie [tj. co do pkt 1, którym nałożono ww. karę pieniężną] decyzję L. Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska utrzymał w mocy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty