Wyrok NSA z dnia 31 sierpnia 2017 r., sygn. I GSK 1232/15
Podatek akcyzowy
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zofia Przegalińska Sędzia NSA Zofia Borowicz Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Protokolant Ilona Szczepańska po rozpoznaniu w dniu 31 sierpnia 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej R. P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 marca 2015 r. sygn. akt V SA/Wa 2608/14 w sprawie ze skargi R. P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od R. P. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie 1800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
I GSK 1232/15
U Z A S A D N I E N I E
Wyrokiem z 3 marca 2015 r.. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (dalej: Sąd I instancji), oddalił skargę R. P. (dalej: Skarżący), na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie (dalej: DIC), z dnia [...] lipca 2014 r. wydanej w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym.
Ze stanu sprawy przyjętego przez sąd I instancji wynikało, że:
W wyniku kontroli przeprowadzonej przez funkcjonariuszy celnych w zakresie prawidłowości i rzetelności wywiązywania się z obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym, w zakresie prawidłowości deklarowania samochodów do właściwego kodu CN Nomenklatury Scalonej, za okres od 1 marca 2009 r. do 31 grudnia 2010 r. ustalono, że część nabytych przez Skarżącego pojazdów na dzień nabycia wewnątrzwspólnotowego posiada cechy typowe dla pojazdów przeznaczonych do przewozu osób. Z kontroli został sporządzony protokół w dniu 23 grudnia 2013r.
W wyniku powyższej kontroli, Naczelnik Urzędu Celnego w Pruszkowie ( dalej; NUC) wszczął postępowanie podatkowe, w którego toku ustalono, że Skarżący w dniu 10 września 2009r. nabył w państwie członkowskim samochód osobowy marki Mercedes GL320, nr nadwozia [...], pojemność silnika 2.987 cm3, rok produkcji 2006, za kwotę 33.000 euro. Pojazd ten w dniu 7 listopada 2006 r. został po raz pierwszy dopuszczony do ruchu drogowego (zarejestrowany) w państwie członkowskim (Zjednoczonym Królestwie), jako samochód z silnikiem diesla/ciężki pojazd towarowy, kategorii homologacyjnej N1/M1 na podstawie świadectwa homologacji nr [...] (organ mylnie w uzasadnieniu decyzji powołał nr [...], który to numer nie wynikał z brytyjskiego dowodu rejestracyjnego).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty