06.10.2017

Wyrok NSA z dnia 6 października 2017 r., sygn. II GSK 3097/17

Środki unijne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Lidia Ciechomska-Florek (spr.) Sędzia NSA Hanna Kamińska Sędzia del. WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka Protokolant Ilona Szczepańska po rozpoznaniu w dniu 6 października 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M.B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 23 czerwca 2017 r., sygn. akt I SA/Gd 644/17 w sprawie ze skargi M.B. na informację Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 30 marca 2017 r., nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdański wyrokiem z dnia 23 czerwca 2017 r., sygn. akt I SA/Gd 644/17, oddalił skargę M. B., na negatywne rozpatrzenie protestu przez Zarząd Województwa Pomorskiego z dnia 30 marca 2017 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej. Za podstawę rozstrzygnięcia Sąd pierwszej instancji przyjął następujące ustalenia:

M. B. (skarżący) złożył wniosek o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 na podstawie ogłoszonego konkursu nr [...]. Wniosek o dofinansowanie projektu miał być zrealizowany w ramach Działania 2.2. Inwestycje profilowane, Poddziałania 2.2.1. Inwestycje profilowane - wsparcie dotacyjne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. We wniosku wskazano typ projektu -Inwestycje w przedsiębiorstwach służące redukcji wodo-, surowco-, materiało-, transporto-i energochłonności procesów produkcyjnych tj. m.in. oszczędności surowców i energii oraz ograniczaniu emisji szkodliwych substancji do środowiska. W ramach konkursu wnioskodawca ubiegał się o dofinansowanie projektu: "Efektywny proces produkcji substratów torfowych w [...] podstawą oszczędności surowców, energii oraz emisji szkodliwych substancji do środowiska". W trakcie oceny strategicznej I stopnia projekt uzyskał 27.5 pkt na 87.5 pkt możliwych do uzyskania, w związku z czym nie uzyskał minimum procentowego i nie został wybrany do dofinansowania. Orzekając na skutek protestu Instytucja Pośrednicząca podwyższyła ocenę, do 32.5 pkt, tj. do 37,14%, przy czym projekt nie uzyskał minimum procentowego określonego w Regulaminie konkursu i nie został zakwalifikowany do wyboru. W uzasadnieniu organ wskazał, że projekt nie wykazał ponadprzeciętnego potencjału konkurencyjnego i tylko w nieznacznym stopniu wpisał się cel Osi Priorytetowej 2. Projekt nie wpisał się w obszar Inteligentnych Specjalizacji Pomorza i dotyczył inwestycji w przedsiębiorstwie służącej poprawie konkurencyjności przedsiębiorstwa w wyniku redukcji wodo-, surowco-. materiało-, transporto-, energochłonności procesów produkcyjnych. Instytucja Pośrednicząca podzieliła ocenę członków Komisja Oceny Projektów, że realizacja projektu polegała na jednym działaniu, tj. zakupie maszyn, wykorzystywanych przy pozyskaniu i obróbce torfu. W celu uzyskania 2 punktów należało wyczerpująco wykazać, że projekt obejmie działania o charakterze wielowątkowym, czego w projekcie zabrakło.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp