Wyrok NSA z dnia 17 maja 2017 r., sygn. II GSK 2327/15
Chcąc zakwestionować sposób prowadzenia postępowania przez organy administracji, autor skargi kasacyjnej winien powiązać odpowiednie zarzuty naruszenia procedury administracyjnej z właściwymi przepisami regulującymi postępowanie sądowoadministracyjne a w istocie zarzucić, że sąd pierwszej instancji błędnie ocenił zastosowanie przez organ przepisu postępowania administracyjnego.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia NSA Irena Wiszniewska-Białecka (spr.) Sędzia del. WSA Małgorzata Grzelak Protokolant asystent sędziego Elżbieta Jabłońska-Gorzelak po rozpoznaniu w dniu 17 maja 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 maja 2015 r., sygn. akt VI SA/Wa 66/15 w sprawie ze skargi W. R. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2014 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od W. R. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 450 (czterysta pięćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
I
Wyrokiem z 22 maja 2015 r. (sygn. akt VI SA/Wa 66/15) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę W. R. (skarżący) na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (GITD) z [...] stycznia 2014 r. w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym.
WSA orzekał w następującym stanie sprawy.
W dniu 3 lipca 2013 r. na drodze krajowej o dopuszczalnych naciskach osi do 10 t przeprowadzono kontrolę, będącego w posiadaniu skarżącego, zespołu pojazdów (ciągnik siodłowy i naczepa), którym przewożony był ładunek podzielny (m.in. woda mineralna i inne napoje). Pojazd zważono za pomocą wag elektronicznych nieautomatycznych do pomiarów statycznych (typ SAW 10C/II o dokładności IIII), posiadającymi ważne świadectwa legalizacji ponownej. Na tej podstawie stwierdzono, że nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na drogę wyniósł 11,1 t, przekraczając wartość dopuszczalną o 1,1 t. Z protokołu kontroli wynika, że kierowcę poinformowano o zasadach przeprowadzenia kontroli, zapoznano z wynikami ważenia pojazdu i dokumentami legalizacji wag oraz stanowiska ważenia pojazdów. Kierowca podpisał protokół kontroli bez zgłaszania do niego uwag.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty