Wyrok NSA z dnia 19 lipca 2016 r., sygn. II OSK 2388/15
Lakoniczne uzasadnienie organu odwoławczego, bez odniesienia się zarówno do stanu faktycznego sprawy, jak również do zarzutów odwołania mogłoby być postrzegane jako godzące w zasadę pogłębiania zaufania obywateli do organów administracji.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Wojciech Mazur Sędziowie: Sędzia NSA Paweł Miładowski Sędzia del. WSA Anna Szymańska /spr./ Protokolant: starszy inspektor sądowy Agnieszka Majewska po rozpoznaniu w dniu 19 lipca 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej [...] sp. z o.o. z siedzibą w G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 16 czerwca 2015 r. sygn. akt II SA/Rz 152/15 w sprawie ze skargi [...] sp. z o.o. z siedzibą w G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu z dnia [...] listopada 2014 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 16 czerwca 2015 r. (sygn. akt II SA/Rz 152/15) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie oddalił skargę [...] Sp. z o.o. w G. (dalej także jako skarżący lub skarżący kasacyjnie lub spółka) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu z dnia [...] listopada 2014 r. (nr [...]) w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie myjni samochodowej czterostanowiskowej bezdotykowej z odkurzaczem dwustrefowym na terenie działki nr [...] oraz zjazdu z działki nr [...] na drogę manewrową istniejącego parkingu na terenie obejmującym cześć działki nr ew. [...] położone w S. w obrębie [...].
Ze stanu faktycznego sprawy przyjętego przez sąd I instancji wynika, że decyzją z dnia [...] października 2014 r. nr [...], Prezydent Miasta Stalowa Wola ustalił dla inwestora warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla planowanej inwestycji uznając, że spełnione zostały przesłanki ustawowe określone w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 647 ze zm.) dalej: "u.p.z.p.". Wskutek odwołania wniesionego przez skarżącego, Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Tarnobrzegu opisaną na wstępie decyzją, na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a, utrzymało zaskarżoną decyzję w mocy. W ocenie organu odwoławczego decyzja organu I instancji była zgodna z obowiązującymi przepisami prawa. Ustalenie warunków zabudowy jest uzależnione od łącznego spełnienia warunków określonych w art. 61 ust. 1 u.p.z.p. Warunki te zostały spełnione, jako że teren inwestycji ma zapewniony dostęp do drogi publicznej, istniejące i projektowane uzbrojenie gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie projektowanego obiektu, nie zostaną naruszone przepisy ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, jak też przepisów odrębnych. Spełniony został także warunek dobrego sąsiedztwa w zakresie kontynuacji funkcji zabudowy, ponieważ projektowaną funkcję obiektu można pogodzić z istniejącą zabudową o charakterze usługowym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty