28.06.2016

Wyrok NSA z dnia 28 czerwca 2016 r., sygn. II OSK 2633/14

Sprzeciw uregulowany w art. 84c ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 672 ze zm.)przedsiębiorca może wnieść po wszczęciu kontroli przez organ. Jest to z wyraźnej woli ustawodawcy środek prawny, którym przedsiębiorca sprzeciwia się podjętym już czynnościom, wykonywanym przez organy z naruszeniem przepisów wskazanych w art. 84c ust. 1 powołanej wyżej ustawy. Tylko sprzeciw wniesiony po wszczęciu kontroli przez organ powoduje wstrzymanie czynności kontrolnych (art. 84c ust.5 ustawy ) i wstrzymanie biegu czasu trwania kontroli (art. 84c ust. 6 i 7 ustawy ).

Teza urzędowa

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Anna Łuczaj (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Robert Sawuła Sędzia del. NSA Anna Żak Protokolant sekretarz sądowy Beata Osińska po rozpoznaniu w dniu 28 czerwca 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej P. spółka komandytowa z siedzibą w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 17 czerwca 2014 r. sygn. akt II SA/Bk 126/14 w sprawie ze skargi P. spółka komandytowa z siedzibą w B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na zbieranie odpadów oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 17 czerwca 2014r., sygn. akt II SA/Bk 126/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku oddalił skargę P. Sp. k. w B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na zbieranie odpadów.

W uzasadnieniu wyroku Sąd podał, że Starosta [...] decyzją z dnia [...] czerwca 2013 r. nr [...] cofnął P. Sp. k. z siedzibą w B. zezwolenie na zbieranie odpadów, ze względu na naruszanie warunków udzielonego zezwolenia. Organ wskazał, że w czasie kontroli przeprowadzonej w dniach 19-25 kwietnia 2013 r. na terenie składowiska: [...] w K. stwierdzono, że odpady o kodzie 15 01 01, 15 01 07, 07 02 13, 08 01 13, 17 02 01, 12 01 13 nie są magazynowane zgodnie z warunkami decyzji, ponadto Spółka nie prowadzi ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów, w tym kart przekazania odpadu oraz formularzy przyjęcia odpadów metali, zgodnie z przyjętą klasyfikacją i wzorami dokumentów określonymi w obowiązujących przepisach. Podczas kolejnej kontroli w zakresie przestrzegania warunków udzielonego zezwolenia organ ponownie stwierdził, że nie są one przestrzegane. Pismem z dnia 13 maja 2013 r. organ wezwał stronę do zaniechania naruszeń.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty