Wyrok NSA z dnia 19 października 2016 r., sygn. II GSK 737/15
Środki unijne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Zajda Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia NSA Małgorzata Rysz (spr.) Protokolant Milena Dąbkowska po rozpoznaniu w dniu 19 października 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A.S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18 grudnia 2014 r.; sygn. akt V SA/Wa 1075/14 w sprawie ze skargi A.S. na decyzję Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia [...] lutego 2014 r.; nr [...] w przedmiocie określenia kwoty dofinansowania przypadającej do zwrotu 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od A.S. na rzecz Ministra Rozwoju i Finansów 1200 (tysiąc dwieście) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, wyrokiem z dnia 18 grudnia 2014 r., sygn. akt V SA/Wa 1075/14, oddalił skargę A.S. na decyzję Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia [...] lutego 2014 r. w przedmiocie zobowiązania do zwrotu nieprawidłowo wykorzystanego dofinansowania.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:
Skarżący A.S. prowadzący działalność gospodarczą pod firmą H. otrzymał na podstawie umowy zawartej w dniu 21 września 2011 r. dofinansowanie na realizację projektu pt. "[...]" w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet: VIII Regionalne Kadry Gospodarki, Działanie: 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałanie: 8.1.2 Wspieranie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie. Projekt ten realizowany był w partnerstwie z W.H., prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą H.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w K. (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) decyzją z dnia 2 grudnia 2013 r. określił skarżącemu przypadającą do zwrotu kwotę z tytułu nieprawidłowo wykorzystanych środków na realizację projektu w łącznej wysokości 45.600 zł powiększonej o wysokość odsetek określonych jak dla zaległości podatkowych.
W uzasadnieniu organ podał, że Wojewódzki Urząd Pracy w K., jako Instytucja Pośrednicząca dokonał oceny kwalifikowalności wydatków w wyniku przeprowadzenia w dniach 23 - 25 stycznia 2013 r. kontroli planowej tego projektu Beneficjenta - H., podczas której ustalono, iż projekt realizowany jest w partnerstwie z H. A.S. Podczas weryfikacji krzyżowej wydatków poniesionych przez H. w związku z zatrudnieniem personelu projektu, zespół kontrolujący ustalił, iż personel projektu realizuje także zadania w ramach innych projektów. Wojewódzki Urząd Pracy w K. na podstawie zapisów § 10 ust. 2 umowy o dofinansowanie projektu z dnia 21 września 2011 r. stwierdził, iż łączne zaangażowanie A.S. (Beneficjent - osoba samozatrudniona w projekcie pełniąca rolę Kierownika projektu) oraz W.H. (Partner Beneficjenta - osoba samozatrudniona w projekcie pełniąca rolę Koordynatora ds. badań) w realizację zadań we wszystkich projektach NSRO na poziomie projektu spowodowało przekroczenie limitu 240 godzin pracy miesięcznie, od dnia 01 lipca 2012 r. W konsekwencji wydatek związany z zaangażowaniem w okresie od lipca do grudnia 2012 r. A.S. oraz W.H. w części uznano za niekwalifikowalny w ramach projektu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty