Wyrok NSA z dnia 13 września 2016 r., sygn. II GSK 256/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędzia del. NSA Stanisław Śliwa (spr.) Protokolant Mateusz Rogala po rozpoznaniu w dniu 13 września 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej L. A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 czerwca 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 838/14 w sprawie ze skargi L. A. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od L. A. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 1800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 5 czerwca 2014 r., sygn. akt VI SA/Wa 838/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny (WSA) w Warszawie po rozpoznaniu skargi L. A. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (GITD) z dnia [...] sierpnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddalił ją.
Decyzją z dnia [...] lipca 2011 r., nr [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego (PWITD) nałożył na L. A., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: A., karę pieniężną w wysokości 31.320 zł. Podstawą powyższego były ustalenia dokonane w wyniku kontroli drogowej, która odbyła się [...] kwietnia 2011 r. na drodze krajowej nr [...] w B., podczas której zatrzymano kierowany przez R. C. zespół pojazdów składających się z ciągnika marki [...] o nr rejestracyjnym [...] wraz z naczepą o nr rejestracyjnym [...]. Pojazdem tym przewożono pospółkę z miejscowości G. do miejscowości J. Po zważeniu pojazdu przenośnymi wagami do pomiarów statycznych, posiadającymi świadectwa legalizacji stwierdzono, że:
- łączna masa pojazdu wynosiła 44,79 t, przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej
40 t, a zatem dopuszczalna masa całkowita pojazdu została przekroczona o 4,79 t,
- nacisk na potrójną oś naczepy wynosił po odjęciu błędów 30,38 t, przy dopuszczalnym nacisku na tę oś wynoszącym 21,8 t, a zatem dopuszczalny nacisk na podwójną oś napędową przekroczony został o 8,58 t,
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty