Wyrok NSA z dnia 22 listopada 2016 r., sygn. II GSK 967/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca (spr.) Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia del. WSA Małgorzata Łuczyńska Protokolant asystent sędziego Dorota Gaj-Mizerska po rozpoznaniu w dniu 22 listopada 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18 grudnia 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 1710/14 w sprawie ze skargi W. D. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od W. D. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 1800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 18 grudnia 2014 r., sygn. akt VI SA/Wa 1710/14, oddalił skargę W. D. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2014 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej.
Z uzasadnienie wyroku Sądu I instancji wynika, że za podstawę rozstrzygnięcia przyjął on następujące ustalenia.
W dniu [...] października 2013 r. na drodze powiatowej nr 2739P został zatrzymany przez patrol lotny do kontroli i doprowadzony do punktu wagowego w miejscowości Buk ul. Św. Rocha pojazd marki Mercedes Benz o nr rej. [...]. Pojazdem kierował Z. S. (dalej: ,,kierowca"), który wykonywał transport z ładunkiem podzielnym (sypkim). Przewóz wykonywany był na rzecz W.- D. W. z siedzibą w [...] , [...] - zgodnie z okazanym wypisem z licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy o nr [...]. Z kontroli sporządzono protokół kontroli, który kierowca podpisał bez uwag. Kontrolę pojazdu wykonano przenośnymi wagami nieautomatycznymi elektronicznymi SAW 10C do pomiarów statycznych. W toku kontroli pojazd został poddany ważeniu, w wyniku którego stwierdzono, że rzeczywisty nacisk na podwójnej osi napędowej pojazdu silnikowego wyniósł 23050 kg, co stanowi przekroczenie dopuszczalnego nacisku o 5050 kg (po odjęciu 2% zaokrąglono do 0,1 t w górę), zaś masa całkowita pojazdu wynosiła 36200 kg, co stanowi przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej o 4200 kg (po odjęciu 2% zaokrąglono do 0,1 t w górę). Kontrolowany nie okazał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty