25.08.2016 Ubezpieczenia

Wyrok NSA z dnia 25 sierpnia 2016 r., sygn. II GSK 265/15

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal Sędzia NSA Andrzej Skoczylas (spr.) Sędzia del. WSA Małgorzata Grzelak Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 25 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej E. Spółki z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 9 września 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 908/14 w sprawie ze skargi E. Spółki z o.o. w W. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] stycznia 2014 r. nr [...] w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia reklamy apteki oraz nałożenia kary pieniężnej 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od E. Spółki z o.o. w W. na rzecz Głównego Inspektora Farmaceutycznego 900 (dziewięćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 9 września 2014 r., sygn. akt VI SA/Wa 908/14, oddalił skargę E. [...] Sp. z o.o. w W. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] stycznia 2014 r., w przedmiocie umorzenia postępowania w zakresie nakazania zaprzestania prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy apteki i nałożenia kary pieniężnej.

I

W uzasadnieniu powyższego wyroku Sąd I instancji przedstawił następujący stan faktyczny sprawy.

Pismem z dnia 15 listopada 2012 r. Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny we Wrocławiu, wobec podejrzenia naruszenia zakazu reklamy przez aptekę ogólnodostępną E. [...] położoną w Ś. przy ul. S., wezwał spółkę do złożenia pisemnych wyjaśnień w przedmiocie: 1) uczestniczenia apteki w programie lojalnościowym/rabatowym; 2) posiadania w systemach komputerowych funkcjonujących w aptece, programów umożliwiających pacjentom z kartami rabatowymi naliczanie punktów za zakupione w aptece produkty oraz ich sumowanie, a także korzystanie z innych upustów i rabatów; 3) zasad programu rabatowego, zasad wydawania kart rabatowych oferowanych przez aptekę; 4) zasad wydawania kart klientom "E. [...]"; 5) podmiotu rozprowadzającego karty rabatowe; 6) wskazania, który z podmiotów uczestniczących w programie finansuje wydawanie kart rabatowych i broszur oraz wydaje produkty po obniżonych cenach i pokrywa różnicę pomiędzy ceną detaliczną, a obniżoną ceną płaconą przez klienta; 7) informacji, czy w witrynie apteki został wywieszony plakat informujący o specjalnych ofertach rabatowych w niej dostępnych. Organ wezwał ponadto spółkę do złożenia uwierzytelnionych kserokopii: regulaminu programu i umowy łączącej spółkę z organizatorem programu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp