Wyrok NSA z dnia 18 marca 2016 r., sygn. II GSK 2281/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędziowie NSA Anna Robotowska (spr.) Andrzej Skoczylas Protokolant Marcin Chojnacki po rozpoznaniu w dniu 18 marca 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 21 maja 2014 r. sygn. akt V SA/Wa 280/14 w sprawie ze skargi P. C. na decyzję Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia [...] listopada 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia kwoty dofinansowania przypadającej do zwrotu 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od P. C. na rzecz Ministra Rozwoju 1200 (tysiąc dwieście) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W., objętym skargą kasacyjną wyrokiem
z dnia 21 maja 2014 r., oddalił skargę P. C. na decyzję Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia [...] listopada 2013 r., w przedmiocie określenia kwoty dofinansowania przypadającej do zwrotu.
I
Sąd pierwszej instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia.
Na podstawie konkursu ogłoszonego w dniu 31 marca 2011 r. przez [...] Wojewódzki Urząd Pracy (dalej: Instytucja Wdrażająca) P. C., prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą P. PPHU P. C., (dalej: beneficjent lub Skarżący) otrzymał dofinansowanie na realizację projektu pn. "[...]" (dalej: projekt) w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (w skrócie: PO KL), Priorytet VIII: Regionalne Kadry Gospodarki, Działanie: 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałanie: 8.7.7 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.
Na podstawie umowy o dofinansowanie projektu, o okresie realizacji od [...] marca 2012 r. do [...] lipca 2013 r., podpisanej przez strony w dniu [...] marca 2012 r. Beneficjentowi przyznano kwotę dofinansowania w wysokości 1 141 720,00 zł, obniżoną postanowieniami Aneksu z dnia [...] stycznia 2013 r. do 1 054 510,00 zł.
W wyniku kontroli projektu przeprowadzonej w dniach [...]-[...] i [...] lipca 2012 r. stwierdzono brak ewidencji godzin i zadań personelu projektu, a tym samym brak weryfikacji wielkości zaangażowania osób w realizację innych projektów, której Beneficjent powinien był dokonać przed rozpoczęciem realizacji projektu i która skutkuje przekroczeniem ustalonego limitu 240 godzin/miesięcznie jako dopuszczalnego wymiaru czasu pracy zaangażowanego personelu oraz zagraża prawidłowej
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty