Wyrok NSA z dnia 22 grudnia 2015 r., sygn. I OSK 1819/15
Związanie granicami skargi oznacza zaś związanie podstawami zaskarżenia przedstawionymi w kasacji. Naczelny Sąd Administracyjny nie jest uprawniony do samodzielnego dokonywania konkretyzacji zarzutów skargi kasacyjnej i wyłącznie w granicach wyżej określonych może rozpatrywać wniesioną kasację.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Jan Paweł Tarno, Sędzia NSA Małgorzata Miron (spr.), Sędzia del. WSA Mirosław Gdesz, Protokolant asystent sędziego Katarzyna Kudrzycka, po rozpoznaniu w dniu 22 grudnia 2015r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Świętokrzyskiej Wojewódzkiej Komendy Ochotniczych Hufców Pracy w Kielcach od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 20 marca 2015 r. sygn. akt II SA/Ke 162/15 w sprawie ze skargi Świętokrzyskiej Wojewódzkiej Komendy Ochotniczych Hufców Pracy w Kielcach na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach z dnia [...] grudnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 20 marca 2015 r., sygn. akt II SA/Ke 162/15 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach oddalił skargę Świętokrzyskiej Wojewódzkiej Komendy Ochotniczych Hufców Pracy w Kielcach na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach z dnia [...] grudnia 2014 r. znak: [...] w przedmiocie odmowy przyznania dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika.
W uzasadnieniu orzeczenia Sąd pierwszej instancji przedstawił następujący stan faktyczny i prawny sprawy.
ŚWK OHP w Kielcach wystąpiła w dniu 11 sierpnia 2014r. z wnioskiem o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika na podstawie art. 70b ust. 7 ustawy o systemie oświaty.
Decyzją z dnia 21 października 2014 r. Prezydent Miasta Starachowice odmówił dofinansowania przedmiotowych kosztów, przywołując treść art. 37 ust. 1 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej i wskazując, że wnioskodawca, pomimo wezwania do uzupełnienia wniosku, nie przedstawił zaświadczeń dotyczących pomocy de minimis otrzymanej w roku ubiegania się oraz w okresie dwóch lat poprzedzających, ani oświadczenia o wielkości otrzymanej pomocy w tym okresie lub o jej nieotrzymaniu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty