04.03.2015

Wyrok NSA z dnia 4 marca 2015 r., sygn. I OSK 2291/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Ewa Dzbeńska sędzia NSA Jan Paweł Tarno (spr.) sędzia del. WSA Iwona Kosińska Protokolant sekretarz sądowy Justyna Stępień po rozpoznaniu w dniu 4 marca 2015 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej [...] Sp. z o.o. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 5 czerwca 2014 r. sygn. akt IV SA/Wr 9/14 w sprawie ze skargi [...] Sp. z o.o. na decyzję Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia uprawnień szkoły publicznej [A] w L. oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 5 czerwca 2014 r., IV SA/Wr 9/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oddalił skargę [...] sp. z o.o. w Ł. na decyzję Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z [...] października 2013 r., nr [...] w przedmiocie cofnięcia uprawnień szkoły publicznej [...] w L. W uzasadnieniu Sąd podniósł, że nie stwierdził naruszenia prawa w zakresie wskazanym w art. 145 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.) - zwanej dalej p.p.s.a., co oznacza, że brak jest podstaw do uchylenia tak zaskarżonej decyzji, jak i poprzedzającej ją decyzji organu I instancji.

Wbrew stanowisku strony skarżącej, organy prowadziły postępowanie zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów art. 7 i 77 § 1 k.p.a., dokonując ustaleń faktycznych w oparciu o wszystkie dowody i dokumenty będące w ich posiadaniu. Nie ma zatem podstaw do przyjęcia, że organy naruszyły obowiązek zebrania wyczerpującego materiału dowodowego. Organy dopełniły obowiązku wyjaśnienia stanu faktycznego sprawy w stopniu niezbędnym do rozstrzygnięcia, ustalając wszystkie istotne dla sprawy okoliczności.

Wobec jednoznacznych w swej treści ustaleń wynikających z protokołów kontroli przeprowadzonych 30 czerwca i 1 lipca 2012 r. oraz 16 i 17 kwietnia 2013 r., a także stanowiska Dolnośląskiego Kuratora Oświaty wyrażonego w piśmie z 8 maja 2013 r. (skierowanego do Dyrektora przedmiotowej szkoły) i w piśmie z 10 maja 2013 r. (skierowanego do Prezydenta Legnicy), nie zachodziła potrzeba ustalenia faktu wykonania zaleceń pokontrolnych w ramach ponownej kontroli, zważywszy, że strona nie kwestionowała faktu zaistnienia określonych nieprawidłowości, a jedynie marginalizowała ich znaczenie i charakter.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne