Wyrok NSA z dnia 8 grudnia 2015 r., sygn. II GSK 2122/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Korycińska Sędzia NSA Gabriela Jyż (spr.) Sędzia del. WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz Protokolant Beata Cisek-Chojnacka po rozpoznaniu w dniu 8 grudnia 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Zarządu Województwa Dolnośląskiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we W. z dnia 13 czerwca 2014 r. sygn. akt III SA/Wr 927/13 w sprawie ze skargi Gminy D. na decyzję Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia przypadającej do zwrotu kwoty dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Zarządu Województwa Dolnośląskiego na rzecz Gminy D. 5400 (pięć tysięcy czterysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 13 czerwca 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny we W. uchylił zaskarżoną przez gminę D. decyzję Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia [...] października 2013 r., w przedmiocie określenia przypadającej do zwrotu kwoty dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej oraz poprzedzającą ją decyzję z dnia [...] sierpnia 2013 r. Określił, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu do dnia prawomocności wyroku oraz orzekł o kosztach postępowania.
Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:
na podstawie umowy z dnia 17 sierpnia 2010 r. zawartej między Zarządem Województwa Dolnośląskiego jako Instytucją Zarządzającą RPO WD a Gminą D. o dofinansowanie projektu "Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków (etap I) w miejscowości M., gm. D.", przyznano Gminie dofinansowanie w kwocie nieprzekraczającej 4.450.888,72 zł, stanowiącej nie więcej niż 30,37% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu w wysokości 14.655.544,02 zł. Aneksem z 10 maja 2011 r. obniżono dofinansowanie do kwoty nieprzekraczającej 4 406 094,43 zł, co stanowiło nie więcej niż 30,37% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych. Umowa ta zobowiązywała Gminę do stosowania przepisów o zamówieniach publicznych zaś po stronie Instytucji Zarządzającej przewidywała prawo ustalenia i nałożenia korekty finansowej przewidzianej w "Taryfikatorze korekt finansowych".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty