17.09.2015

Wyrok NSA z dnia 17 września 2015 r., sygn. II GSK 1726/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia NSA Stanisław Gronowski Sędzia del. WSA Mirosław Trzecki (spr.) Protokolant Kamil Lissowski po rozpoznaniu w dniu 17 września 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej N. P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 9 kwietnia 2014 r. sygn. akt V SA/Wa 2539/13 w sprawie ze skargi N. P. na informację A.R. i M. R. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania pomocy finansowej ze środków z budżetu Unii Europejskiej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 9 kwietnia 2014 r. oddalił skargę N. P. na informację zawartą w piśmie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (dalej jako "ARiMR", "Organ") z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania pomocy finansowej ze środków z budżetu Unii Europejskiej.

W uzasadnieniu ww. wyroku Sąd wskazał, że przedmiotem skargi jest informacja zawarta w piśmie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa [...] sierpnia 2013r. o odmowie przyznania pomocy finansowej ze środków z budżetu Unii Europejskiej. Informacja ta wydana została w konsekwencji złożenia przez I. P. (dalej: "skarżąca") w dniu [...] maja 2013r. w Agencji wniosku o przyznanie pomocy w ramach działania ,,Zwiększenie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej’ ’ objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013.

Wniosek został poddany ocenie pod kątem spełniania warunków przyznania pomocy i po negatywnym wyniku wstępnej weryfikacji - tzw. preselekcji - organ odmówił przyznania wnioskowanej pomocy. Organ uznał bowiem, że zaistniały okoliczności określone w § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 października 2007r w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania ,,Zwiększenie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej’’ objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 (Dz. U. 2007r. Nr 200, poz. 1444, dalej: "rozporządzenie"), co skutkowało takim rozstrzygnięciem. Podkreślił, iż w przypadku, gdy operacja obejmuje inwestycję polegającą na budowie, rozbudowie, nadbudowie, przebudowie lub remoncie połączonym z modernizacją, do wniosku o przyznanie pomocy dołącza się kosztorys inwestorski opracowany metodą kalkulacji uproszczonej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. Wraz z wnioskiem wnioskodawczyni złożyła dokumenty, które nie zostały opracowane zgodnie z § 7 ww. rozporządzenia Ministra Infrastruktury. Organ wskazał także, że dostarczone kosztorysy dla zadań grupy I.A. ,,Budowa Zakładu Mięsnego’’ posiadały następujące braki:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp