Wyrok NSA z dnia 8 października 2015 r., sygn. II GSK 1872/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Gronowski (spr.) Sędzia NSA Marzenna Zielińska Sędzia NSA Joanna Zabłocka Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 8 października 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 4 lutego 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 2018/13 w sprawie ze skargi S. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 10 maja 2013 r. nr . w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1) uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w W.; 2) zasądza od S. K. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 2600 (dwa tysiące sześćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjne w W. z dnia 4 lutego 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 2018/13, wydanym w sprawie ze skargi S. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 10 maja 2013 r. nr . w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym, uchylono zaskarżoną decyzję.
Wyrok zapadł na tle następującego stanu faktycznego sprawy:
W dniu 19 lipca 2012 r. w R. Z. na drodze gminnej zatrzymano do kontroli pojazd marki MAN o nr rej. ., przy czym kontrolę przeprowadzono w miejscowości S. na drodze krajowej nr 7. Pojazdów kierował K. U., który wykonywał przewóz ziemi w imieniu S. K., dalej "skarżący".
W wyniku ważenia oraz pomiarów pojazdu stwierdzono przekroczenie:
• dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczalny ruch pojazdów o naciskach osi do 8,0 t dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi: powyżej 16,5 t do 17,5 t. Nacisk na podwójną os napędową kontrolowanego pojazdu, po odjęciu dopuszczalnych błędów wynosił 23,8t. Toteż dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej został przekroczony o 9,3 t.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty