Wyrok NSA z dnia 20 października 2015 r., sygn. I GSK 256/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Hanna Kamińska (spr.) Sędzia NSA Janusz Zajda Sędzia del. WSA Małgorzata Grzelak Protokolant Marzena Bal-Kuźniarska po rozpoznaniu w dniu 20 października 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej N. M. Spółki z o.o. w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w B. z dnia 27 sierpnia 2013 r., sygn. akt I SA/Bd 387/13 w sprawie ze skargi N. M. Spółki z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] marca 2013 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od N. M. Spółki w K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w T. kwotę 1 800 (jeden tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w B. wyrokiem z dnia 27 sierpnia 2013 r., sygn. akt I SA/Bd 387/13, oddalił skargę N. M. Spółki z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] marca 2013 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy:
Decyzją z dnia [...] grudnia 2012 r. Naczelnik Urzędu Celnego w B. określił skarżącemu zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w wysokości 42.945 zł z tytułu dokonanego w dniu [...] września 2010 r. nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Volkswagen Touareg, nr nadwozia [...], o pojemności skokowej silnika 4134 cm3, rok produkcji 2010.
Dyrektor Izby Celnej w T. decyzją z dnia [...] marca 2013 r. utrzymał w mocy decyzję organu I instancji. W uzasadnieniu podał, że dla rozstrzygnięcia w niniejszej sprawie istotne było prawidłowe zaklasyfikowanie nabytego wewnątrzwspólnotowo pojazdu, tj. ustalenie, czy należy zaliczyć go do kategorii pojazdów osobowych (kod CN 8703), które podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, czy też ciężarowych (kod CN 8704), które nie podlegają opodatkowaniu tym podatkiem.
Organ podkreślił, że w opisie kodu CN 8703 użyto sformułowania pojazdy zasadniczo przeznaczono do przewozu osób, które to kryterium powinno być w pierwszej kolejności brane pod uwagę w procesie kwalifikacji pojazdu do tego, a nie innego kodu CN.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty