Wyrok NSA z dnia 4 sierpnia 2015 r., sygn. I GSK 1115/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz (spr.) Sędzia NSA Zofia Przegalińska Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Protokolant asystent sędziego Marzena Bal - Kuźniarska po rozpoznaniu w dniu 4 sierpnia 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej D. H. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rz. z dnia 11 kwietnia 2013 r. sygn. akt I SA/Rz 54/13 w sprawie ze skargi D. H. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od D. H. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w P. 900 (dziewięćset) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rz. wyrokiem z dnia 11 kwietnia 2013 r., sygn. akt I SA/Rz 54/13 oddalił skargę D.H. (skarżąca) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie nałożenia podatku akcyzowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia pojazdu.
Sąd I instancji rozpoznawał w następującym stanie faktycznym i prawnym:
Skarżący w dniu [...] r. dokonał na terenie N. zakupu samochodu marki N.N. o numerze nadwozia: [...] za kwotę [...] Euro.
Naczelnik Urzędu Celnego w K. po dokonaniu oględzin pojazdu oraz przeanalizowaniu zebranego w sprawie materiału dowodowego decyzją z dnia [...] r. nr [...], określił zobowiązanie podatkowe z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego pojazdu marki N.N..
Rozpoznając odwołanie na powyższą decyzję organ II instancji utrzymał powyższą decyzję organu I instancji.
Organ odwoławczy powołując się na orzecznictwo oraz obowiązujące przepisy prawne zgodził się z organem I instancji, że sporny pojazd mieści się w pozycji 8703 Nomenklatury Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z dnia 7 września 1987 r., str. 1, ze zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, ze zm.). tj. pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo - towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi. Przypomniał, iż użyte w tej pozycji określenie "samochody osobowo-towarowe", oznacza bowiem pojazdy przeznaczone do przewozu najwyżej 9 osób (wraz z kierowcą), których wnętrze może być używane bez zmiany konstrukcji do przewozu zarówno osób, jak i towarów, tak jak w przedmiotowym pojeździe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty