Wyrok NSA z dnia 17 września 2015 r., sygn. I FSK 1025/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Roman Wiatrowski, Sędzia NSA Małgorzata Niezgódka-Medek (sprawozdawca), Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, , Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 17 września 2015 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 27 marca 2014 r. sygn. akt I SA/Ke 107/14 w sprawie ze skargi P. sp. z o.o. sp.k. w K. na postanowienie Ministra Finansów z dnia 14 listopada 2013 r. nr ... w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Ministra Finansów na rzecz P. sp. z o.o. sp.k. w K. kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Skarga kasacyjna Ministra Finansów dotyczy wyroku z dnia 27 marca 2014 r., sygn. akt I SA/Ke 107/14, w którym Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach, na podstawie art. 145 § 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270), zwanej dalej "Ppsa", w sprawie ze skargi P. sp. z o.o. sp. k. w K., uchylił postanowienie Ministra Finansów z dnia 14 listopada 2013 r. oraz poprzedzające je postanowienie tego organu z dnia 11 września 2013 r. odmawiające wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.
Z przedstawionego przez Sąd pierwszej instancji stanu sprawy wynikało, że skarżąca we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wskazała, iż zamierza zająć się dystrybucją i promowaniem na rynku krajowym wysokomarżowego produktu typu "F.". Na podstawie umowy zawartej z właścicielem marki będzie zobowiązana do podjęcia określonego rodzaju działań marketingowych, tj. promowania produktu jako towaru z tzw. "wyższej półki" (co znajdzie odbicie w jego cenie) poprzez prowadzenie akcji promocyjnej polegającej na promowaniu produktu poprzez towarzyszącą mu (łączną) sprzedaż innych towarów z wysokim rabatem, dochodzącym nawet do 99%. Stawka podatku VAT właściwa dla promowanego (głównego) produktu to 8%, natomiast produktu promującego, sprzedawanego z wysokim rabatem wynosi 23% (np. baterie, karty pre-paid, sprzęt RTV-AGD, alkohol, papierosy itp.).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty