Postanowienie NSA z dnia 1 października 2014 r., sygn. I OSK 2320/14
Odrzucenie skargi
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Sędzia NSA Barbara Adamiak po rozpoznaniu w dniu 1 października 2014 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. S. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z 17 czerwca 2014 r., sygn. akt II SAB/Ol 34/14 o odrzuceniu skargi A. S. na bezczynność Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie w rozpoznaniu wniosku postanawia: oddalić skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
A. S. w dniu 26 listopada 2013 r. złożył formularz rekrutacyjny w ramach realizowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego programu pod nazwą "[...]" ([...]).
Pismem z 2 stycznia 2014 r., nazwanym "odwołaniem", skierowanym do Dyrektora Departamentu Zarządzania Europejskimi Funduszami Społecznymi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego A. S. wskazał na nieprawidłowości związane z rekrutacją osób chętnych do udziału w projekcie, których dopuścił się podmiot realizujący program "[...]" oraz wskazał na dyskryminację jego osoby w zakwalifikowaniu do projektu. Szczegółowo przedstawił przebieg postępowania związanego ze złożeniem formularza rekrutacyjnego oraz przedstawił naganne zachowanie osób w biurze projektu w Olsztynie, jak również dyrektora podmiotu realizującego projekt.
Pismo powyższe zostało przekazane według właściwości do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie, który wszczął procedurę wyjaśniającą w związku ze złożoną skargą dotyczącą przebiegu rekrutacji wyżej wskazanego projektu i wystąpił do Beneficjenta programu, czyli P. z siedzibą w G., o stosowne wyjaśnienia w tej sprawie.
Pismem z 16 stycznia 2014 r. Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie poinformował A. S., że w celu rzetelnego odniesienia się do postawionych zarzutów wystąpiono do podmiotu realizującego projekt o złożenie stosownych wyjaśnień, przedłożenie Regulaminu projektu oraz kopii formularza kwalifikacyjnego strony. Samo złożenie formularza nie gwarantowało udziału w projekcie, jak również o zakwalifikowaniu nie decydowała kolejność zgłoszeń, o czym zainteresowani byli informowani przez osobę przyjmującą zgłoszenia, co potwierdzali również na formularzu kwalifikacyjnym. Stosownie do wyjaśnień złożonych przez P., warunki uczestnictwa oraz proces naboru był przekazywany na prośbę zainteresowanych i nie było przypadku aby komukolwiek odmówiono wydania Regulaminu projektu. Zgodnie z przedłożonym Regulaminem, spotkanie z psychologiem, będące II etapem rekrutacji decydowało o zakwalifikowaniu danej osoby do projektu. Z tego też powodu, z powodu braku możliwości stawienia się A. S. na takim spotkaniu z psychologiem w terminie realizacji rekrutacji do I edycji projektu (stosownie do informacji zawartej w piśmie strony w okresie od 9 do 30 grudnia 2013 r. przebywała w sanatorium), brak było możliwości zakwalifikowania jej do realizacji programu. Beneficjent odpowiedzialny za realizację projektu, zgodnie z założeniami zatwierdzonymi przez Wojewódzki Urząd Pracy nie mógł wstrzymać całego procesu rekrutacji oraz rozpoczęcia szkolenia ze względu na skarżącego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty