15.10.2014

Wyrok NSA z dnia 15 października 2014 r., sygn. II OSK 914/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Leszek Kamiński Sędziowie: sędzia del. NSA Janusz Furmanek sędzia NSA Jerzy Stelmasiak (spr.) Protokolant starszy asystent sędziego Anna Pośpiech - Kłak po rozpoznaniu w dniu 15 października 2014r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Prezydenta Miasta Lublina od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 17 grudnia 2013 r. sygn. akt II SAB/Lu 585/13 w sprawie ze skargi A. Spółki z o.o. z siedzibą w L. na bezczynność Prezydenta Miasta Lublina w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 17 grudnia 2013 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie po rozpoznaniu sprawy ze skargi A. Spółki z o.o. z siedzibą w L. (dalej jako "skarżąca spółka") stwierdził, że postępowanie Prezydenta Miasta Lublin w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku spopielarni z parkingiem i infrastrukturą techniczną prowadzone było w sposób przewlekły (pkt I), stwierdził, że przewlekłe prowadzenie postępowania miało miejsce z rażącym naruszeniem prawa (pkt II), a ponadto wymierzył Prezydentowi Miasta Lublin grzywnę w wysokości 2000 (dwa tysiące) złotych (pkt III) i zasądził koszty między stronami (pkt IV).

W uzasadnieniu Sąd I instancji wyjaśnił, że wnioskiem z 28 stycznia 2008 r., skarżąca spółka wystąpiła o wydanie decyzji o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na realizacji budynku spopielarni z kaplicą, budynku zaplecza socjalnego dla ekipy budowlanej, parkingu, sieci uzbrojenia podziemnego oraz lokalizacji ekspozycji pomników nagrobnych.

Decyzją z [...] czerwca 2008 r. Prezydent Miasta Lublin odmówił ustalenia warunków zabudowy.

Odwołanie od tej decyzji wniosła skarżąca spółka.

Decyzją z [...] lipca 2008 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Lublinie uchyliło decyzję z [...] czerwca 2008 r. i przekazało sprawę do ponownego rozpoznania organowi I instancji. Organ odwoławczy stwierdził, że w sprawie zachodzi obowiązek zawieszenia postępowania do czasu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru planowanej inwestycji. Ponadto może to mieć miejsce dopiero po określeniu przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego w drodze rozporządzenia granic Pomnika Zagłady, na obszarze którego położony jest Pomnik Męczeństwa na Majdanku, zgodnie z jego granicami i obszarem wyznaczonymi na podstawie przepisów ustawy z 2 lipca 1947 r. o upamiętnieniu męczeństwa Narodu Polskiego i innych Narodów na Majdanku (Dz. U. Nr 52, poz. 266) oraz obszaru i granic jego strefy ochronnej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp