03.07.2014 Obrót gospodarczy

Postanowienie NSA z dnia 3 lipca 2014 r., sygn. II GSK 1038/13

Zawieszenie/podjęcie postępowania

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Cezary Pryca po rozpoznaniu w dniu 3 lipca 2014 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej we W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we W. z dnia 7 marca 2013 r., sygn. akt III SA/Wr 522/12 w sprawie ze skargi P. G. Spółki z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] kwietnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zmiany decyzji w zakresie zmiany miejsca urządzania gier na automatach o niskich wygranych postanawia: zawiesić postępowanie przed Naczelnym Sądem Administracyjnym.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we W. wyrokiem z dnia 7 marca 2013r., sygn. akt III SA/Wr 522/12, po rozpoznaniu skargi P. G. Sp. z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] kwietnia 2010 r. w przedmiocie gier losowych, uchylił zaskarżoną decyzję oraz zasądził koszty postępowania na rzecz skarżącej spółki.

Dyrektor Izby Celnej we W. złożył skargę kasacyjną od powyższego wyroku, wnosząc o jego uchylenie i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania Sądowi I instancji oraz o zasądzenie kosztów postępowania, w tym kosztów zastępstwa prawnego według norm przepisanych za wszystkie instancje. W petitum skargi kasacyjnej zarzucono m.in. naruszenie przepisów prawa procesowego tj.: art. 145 § 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270, dalej p.p.s.a.) w zw. z art. 145 § 2 p.p.s.a., art. 151 p.p.s.a. oraz w zw. z art. 122 i art. 187 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) poprzez uwzględnienie skargi i uchylenie zaskarżonej decyzji poprzez uznanie, że została ona wydana z naruszeniem przepisów postępowania; art. 145 § 1 pkt 1 lit. c p.p.s.a. w zw. z art. 1, art. 133 § 1, art. 134 § 1 i art. 141 § 4 p.p.s.a. poprzez niedokonanie przez Sąd I instancji samodzielnej oceny charakteru przepisów art. 135 ust. 2 w zw. z art. 129 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540; dalej powoływanej jako: u.g.h.) mimo, że taki obowiązek nałożył na sądy krajowe Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: TSUE) w wyroku z dnia 19 lipca 2012 r. wydanego w sprawach połączonych c-213/11, C-214/11 i C-217/11; art. 141 § 4 p.p.s.a. poprzez brak w treści uzasadnienia, czy przepisy art. 135 ust. 2 w zw. z art. 129 u.g.h. na podstawie, których organ wydał decyzję w sprawie, mają charakter przepisów technicznych w rozumieniu art. 1 pkt 11 Dyrektywy nr 98/34/WE z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającej procedurę udzielania informacji w dziedzinie norm i przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego (Dz. U. UE L 98.204.37 ze zm.) a w konsekwencji, czy podlegały notyfikacji przez Komisję Europejską. Sąd orzekający w sprawie bezpodstawnie pozostawił tę kwestię do rozstrzygnięcia organowi, a tym samym nie ocenił legalności działania tego organu na płaszczyźnie zgodności jego działania z prawem materialnym; art. 141 § 4 p.p.s.a. poprzez brak ustosunkowania się, w treści uzasadnienia do dokonanych przez organ ustaleń w oparciu o wytyczne zawarte w wyroku TSUE.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty