Wyrok NSA z dnia 10 grudnia 2014 r., sygn. II GSK 2149/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska (spr.) Sędzia NSA Marzenna Zielińska Sędzia del. WSA Maria Grabowska Protokolant Paweł Gorajewski po rozpoznaniu w dniu 10 grudnia 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 6 czerwca 2013 r. sygn. akt VI SA/Wa 163/13 w sprawie ze skargi Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji na postanowienie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] listopada 2012 r. nr [...] w przedmiocie odmowy dopuszczenia do udziału w postępowaniu w sprawie komunikatu określającego ramowe warunki dostępu telekomunikacyjnego w zakresie rozpoczynania i zakańczania połączeń 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji na rzecz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej 120 zł (sto dwadzieścia złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z 6 czerwca 2013 r. sygn. akt VI SA/Wa 163/13, oddalił skargę Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji z siedzibą w W. na postanowienie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z [...] listopada 2012 r. nr [...] w przedmiocie odmowy dopuszczenia do udziału w postępowaniu.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym:
W dniu [...] czerwca 2012 r. na stronie internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej ukazał się komunikat zatytułowany "Proces TTM Usługi SLA dla WLR" (dalej: Komunikat), w którym Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dalej: Prezes UKE) poinformował, że zgodnie z obowiązującą "ofertą ramową określającą ramowe warunki dostępu telekomunikacyjnego w zakresie rozpoczynania i zakończenia połączeń, hurtowego dostępu do sieci TP, dostępu do łączy abonenckich w sposób zapewniający dostęp pełny lub współdzielony oraz dostępu do łączy abonenckich poprzez węzły sieci telekomunikacyjnej na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych" (dalej: Oferta SOR) zatwierdzoną decyzją Prezesa UKE z [...] września 2010 r., następnie zmienioną decyzją Prezesa UKE z [...] kwietnia 2011 r. oraz decyzją Prezesa UKE z [...] października 2011 r. Telekomunikacja Polska SA z siedzibą w W. (dalej: T. S.A.) ma wyznaczony minimalny poziom SLA (z ang. Service Level Agreement, umowny poziom jakości usług) dla świadczenia Usługi WLR (z ang. Wholesale Line Rental, hurtowy dostęp do sieci) w części I, Rozdziale I ust. 1.12. Oferty SOR. Prezes UKE wskazał, że ramowe warunki dostarczania Usługi WLR przez T. S.A. są odpowiednie dla zapewnienia satysfakcjonującego poziomu jakości tej usługi oraz, że planowana przez T. S.A. modyfikacja oferty detalicznej nie wymaga wprowadzenia do oferty ramowej jej odpowiednika na poziomie dostarczania usługi hurtowej. W związku z tym, jak wynika z treści Komunikatu, Prezes UKE postanowił nie rozpoczynać procesu Time-to Market (dalej: proces TTM), o którym mowa w załączniku nr 11 do Porozumienia z [...] pażdziernika 2009 r. zawartego pomiędzy T. S.A. a Prezesem UKE oraz w części I Ogólnej, Rozdziale 7 Oferty SOR w przedmiotowym zakresie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty