Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606704)
      • Kadry i płace (26074)
      • Obrót gospodarczy (88725)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35837)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    16.12.2014

    Wyrok NSA z dnia 16 grudnia 2014 r., sygn. II GSK 1750/13

     

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędziowie NSA Krystyna Anna Stec Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Protokolant Marcin Chojnacki po rozpoznaniu w dniu 16 grudnia 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej K. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 18 kwietnia 2013 r. sygn. akt V SA/Wa 2510/12 w sprawie ze skargi K. Z. na decyzję Prezesa Agencji Rynku Rolnego z dnia [...] września 2012 r. nr [...] w przedmiocie odmowy udzielenia wsparcia z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od K. Z. na rzecz Prezesa Agencji Rynku Rolnego 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

    Uzasadnienie

    Wyrokiem z dnia 18 kwietnia 2013 r. sygn. akt V SA/Wa 2510/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. (dalej: "WSA"), oddalił skargę K. Z. (Skarżącego) na decyzję Prezesa Agencji Rynku Rolnego z dnia [...] września 2012 r. nr [...] wydanej w przedmiocie odmowy udzielenia wsparcia finansowego w sektorze owoców i warzyw.

    Ze stanu sprawy przyjętego przez sąd pierwszej instancji wynikało, że:

    Wnioskiem z dnia 27 czerwca 2011 r. K. Z. zwrócił się do Oddziału Terenowego Agencji Rynku Rolnego w Ł. o udzielenie wsparcia w sektorze owoców i warzyw, z tytułu kryzysu spowodowanego szczepem bakterii EHEC podnosząc, iż w dniach 28 maja 2011 r. - 20 czerwca 2011 r. przeprowadził "zielone zbiory" ogórków na łącznej powierzchni 0,68 ha z przeznaczeniem ich na kompost. Do wniosku zostało dołączone "Oświadczenie o niezbieraniu/zielonych plonach w związku z wystąpieniem kryzysu spowodowanego szczepem bakterii EHEC".

    Agencja Rynku Rolnego (ARR) przeprowadziła na miejscu kontrolę w celu weryfikacji wniosku. W raporcie z kontroli wskazano m.in., iż powierzchnia uprawy produktów (ogórków) stwierdzona podczas kontroli wynosi 0,61 ha, na weryfikowanej powierzchni przedstawionej w dwóch szklarniach stwierdzono młodą uprawę pomidorów, a przewidywany plon wg ustnego oświadczenia kontrolowanego wynosił 200.000 kg. Natomiast ilość produktu pozyskanego z wnioskowanej powierzchni w celach handlowych do dnia kontroli wg oświadczenia wnioskodawcy to 135.000 kg. W trakcie kontroli stwierdzono również trzy pryzmy ogórków (dołączono do raportu zdjęcia - 4 szt.).

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.