Wyrok NSA z dnia 20 listopada 2014 r., sygn. II GSK 1821/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Marzenna Zielińska Sędzia NSA Magdalena Bosakirska Sędzia NSA Anna Robotowska (spr.) Protokolant Paweł Gorajewski po rozpoznaniu w dniu 20 listopada 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "B." Spółki z o.o. z siedzibą w R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 7 czerwca 2013 r. sygn. akt V SA/Wa 882/13 w sprawie ze skargi "B." Spółki z o.o. z siedzibą w R. na decyzję Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia [...] stycznia 2013 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do zwrotu dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od "B." Spółki z o.o. z siedzibą w R. na rzecz Ministra Infrastruktury i Rozwoju 1800 zł (jeden tysiąc osiemset złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 7 czerwca 2013 r. w sprawie ze skargi B. Sp. z o.o. z siedzibą w R. na decyzję Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia [...] stycznia 2013 r. w przedmiocie określenia przypadającej do zwrotu kwoty dofinansowania ze środków unijnych, oddalił skargę.
I.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym.
W dniu 15 czerwca 2010 r. Spółka zawarła umowę z Województwem Podkarpackim - Wojewódzkim Urzędem Pracy nr [...] o dofinansowanie projektu "Podniesienie kwalifikacji pracowników jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania projektami" w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Celem projektu było zwiększenie konkurencyjności na regionalnym rynku pracy 120 pracowników jednostek samorządu terytorialnego, zamieszkałych na terenie województwa podkarpackiego. Okres realizacji projektu przewidziano pierwotnie na 1 marca 2010 r. do 30 kwietnia 2011 r., który następnie przesunięto do 30 września 2011 r.
W ramach realizacji projektu skarżąca składała wnioski o płatność za określone okresy, które to wnioski były akceptowane. Z analizy informacji zawartych we wnioskach ustalono, że w toku realizacji projektu Spółka objęła wsparciem w ramach szkoleń łącznie 48 osób na 120 zadeklarowanych, z czego 11 zdało egzamin i uzyskało certyfikat z 50 założonych i objętych dofinansowaniem ze środków publicznych. W związku z powyższym IP uznała, że skarżąca nie zrealizowała celu projektu zgodnie z założeniami zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu, a wskaźnik celu ogólnego osiągnięty został na poziomie 40%. Dlatego też IP podjęła decyzję o zastosowaniu reguły proporcjonalności, określonej w Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL, w odniesieniu do rozliczonych we wnioskach o płatność kosztów zarządzania projektem oraz kosztów pośrednich.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty