07.10.2014

Wyrok NSA z dnia 7 października 2014 r., sygn. II GSK 1264/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Gabriela Jyż (spr.) Sędzia NSA Magdalena Bosakirska Sędzia NSA Hanna Kamińska Protokolant Konrad Piasecki po rozpoznaniu w dniu 7 października 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej B. P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 25 stycznia 2013 r. sygn. akt VI SA/Wa 2310/12 w sprawie ze skargi B. P. na decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] września 2012 r. nr [...] w przedmiocie nakazu rejestracji odbiorników radiofonicznych oraz ustalenie opłaty za używanie niezarejestrowanych odbiorników radiofonicznych 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od B. P. na rzecz Ministra Administracji i Cyfryzacji 450 (czterysta pięćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 25 stycznia 2013 r. oddalił skargę B. P. na decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] września 2012 r. w przedmiocie nakazu rejestracji odbiorników radiofonicznych oraz ustalenia opłaty za używanie niezarejestrowanych odbiorników radiofonicznych.

Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:

w wyniku przeprowadzonej w dniu 31 maja 2012 r. kontroli w lokalu zajmowanym przez skarżącą na potrzeby prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, przedmiotem której było stwierdzenie wykonywania obowiązku rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych ustalono, że w lokalu znajdowały się dwa odbiornik radiowe używane przez okres roku oraz osiem odbiorników radiowych użytkowanych w okresie sześciu miesięcy w służbowych samochodach. Ustalono również, że odbiorniki były w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu. Kontrola przeprowadzona została w obecności pracownika zaś na okoliczność jej przeprowadzenia sporządzono protokół podpisany przez tego pracownika bez zastrzeżeń.

W toku postępowania skarżąca podniosła, że odbiorniki znajdujące się w lokalu zostały zarejestrowane przez mającego tam miejsce zamieszkania W. P.. Skarżąca wskazał ponadto, że jej pracownik uczestniczący w kontroli nie posiadał upoważnienia do reprezentowania przedsiębiorcy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty