Wyrok NSA z dnia 26 marca 2014 r., sygn. II FSK 903/12
W ocenie stanowiska prawnego wnioskodawcy mieści się ocena prawidłowości subsumpcji, a więc prawidłowości zastosowania określonego przepisu prawa do stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego, a czasem ocena możliwości zastosowania określonego przepisu prawa połączona z jego wykładnia klaryfikacyjną, to jest z ustaleniem i wyjaśnieniem jego treśi. Wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego winno być zatem poprzedzone co najmniej zbadaniem poprawności zaproponowanej przez wnioskodawcę subsumpcji (zastosowania) określonego przepisu prawa do przedstawionego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego, a czasem wzbogacone o ustalenie i wyjaśnienie treści tego przepisu. W każdym jednak przypadku opierać się musi na analizie faktów przedstawionych we wniosku.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Beata Cieloch, Sędzia NSA Bogdan Lubiński, Sędzia NSA Tomasz Zborzyński (sprawozdawca), Protokolant Agata Grabowska, po rozpoznaniu w dniu 26 marca 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej C. S.A. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 13 grudnia 2011 r. sygn. akt I SA/Gd 992/11 w sprawie ze skargi C. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Wójta Gminy Gardeja z dnia 13 czerwca 2011 r. nr 01/11 w przedmiocie podatku od nieruchomości 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gdańsku, 2) zasądza od Wójta Gminy Gardeja na rzecz C. S.A. z siedzibą w W. kwotę 220 (słownie: dwieście dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
