Wyrok NSA z dnia 16 października 2013 r., sygn. I GSK 953/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Gronowski (spr.) Sędziowie NSA Tadeusz Cysek Maria Myślińska Protokolant Anna Wojtowicz-Hess po rozpoznaniu w dniu 16 października 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej E. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w O. z dnia 29 marca 2012 r. sygn. akt I SA/Ol 81/12 w sprawie ze skargi E. G. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w O. z dnia [...] grudnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, określenia kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od E. G. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w O. kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w O. z dnia 29 marca 2012 r., sygn. akt I SA/Ol 81/12, wydanym w sprawie ze skargi E. G. - U. T. "E." na decyzję Dyrektora Izby Celnej w O. z dnia [...] grudnia 2011 r. Nr [...] w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, określenia kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług, oddalono skargę.

Wyrok zapadł na tle następującego stanu faktycznego sprawy:

W dniach 19, 20 (dwa wjazdy), 21, 22, 24, 25, 26 kwietnia 2006 r. kierowca autokaru marki VAN HOOL o nr rej. [...], należącego do E. G. - U. T. "E.", zwanego dalej "skarżącym", przekraczając granice Unii Europejskiej przez przejście graniczne w Gołdapi wwoził paliwo (olej napędowy) w ilościach przekraczających pojemność oryginalnego, standardowego zbiornika autokaru wynoszącą 390 litrów. Wwożona ilość paliwa, według deklaracji kierowcy autokaru, wynosiła od 480 do 600 litrów.

Każdorazowo był sporządzany dokument nazwany "Protokołem z przeprowadzonej kontroli celnej". Wskazano w nim stan licznika pojazdu, deklarowaną ilość paliwa oraz stwierdzoną ilość paliwa, która była tożsama z ilością deklarowaną przez kierowcę. Protokół podpisał funkcjonariusz celny oraz kierowca autokaru. Protokół nie zawierał stwierdzenia, czy zadeklarowana przez kierowcę ilość wwiezionego paliwa została zweryfikowana przez funkcjonariusza celnego w wyniku sprawdzenia prawidłowości zgłoszenia celnego, a także w protokole nie wskazano liczby zbiorników na paliwo i ich pojemności.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty