11.09.2013

Wyrok NSA z dnia 11 września 2013 r., sygn. II GSK 1638/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jan Bała Sędziowie NSA Stanisław Gronowski Małgorzata Korycińska (spr.) Protokolant Patrycja Kozłowska po rozpoznaniu w dniu 11 września 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej H. P. Spółki z o.o. w Ś. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w L. z dnia 27 czerwca 2013 r. sygn. akt III SA/Lu 366/13 w sprawie ze skargi H. P. Spółki z o.o. w Ś. na ocenę wniosku zawartą w informacji Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w L. z dnia [...] kwietnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie dofinansowana projektu z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od H. P. Spółki z o.o. w Ś. na rzecz Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w L. kwotę 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

I

Wojewódzki Sąd Administracyjny w L., zaskarżonym skargą kasacyjną, wyrokiem oddalił skargę H. spółki z o.o. z siedzibą w Ś. na ocenę wniosku zawartą w informacji Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w L. z dnia [...] kwietnia 2013 r. w przedmiocie dofinansowania realizacji projektu z budżetu Unii Europejskiej.

Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:

Skarżąca spółka złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pod tytułem "Wdrożenie nowej technologii wytwarzania produktów z materiału PET z recyklingu" w ramach I Osi Priorytetowej, Działania 1.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

Pismem z dnia 21 marca 2013 r. Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości poinformowała spółkę o odrzuceniu jej projektu z uwagi na niespełnienie kryteriów merytorycznych oceny techniczno - ekonomicznej.

Protest złożony od tej oceny został uznany przez organ za niezasadny. Uzasadniając rozstrzygnięcie w przedmiocie protestu wskazano, że bezpośrednią przyczyną negatywnej oceny projektu było przedłożenie przez skarżącą na etapie oceny merytorycznej projektu budowlanego znacząco różniącego się do tego, który przedłożony został uprzednio w ramach uzupełnienia oceny formalnej. Skarżąca spółka w związku z przedłożeniem do konkursu dokumentacji zawierającej nieprawidłowo sporządzony załącznik nr 11 wezwana została na etapie oceny formalnej do poprawy wniosku. W wykonaniu tego wezwania złożyła kopię wyciągu z dokumentacji technicznej, z której wynikało, że założono budowę hali magazynowej o powierzchni 504 m2 oraz o wymiarach 12, 12 m x 42, 08 m, wyposażonej między innymi w bramę dwuskrzydłową oraz 46 opraw oświetleniowych. Na etapie oceny merytorycznej skarżąca wezwana do złożenia pełnej dokumentacji technicznej projektu budowlanego złożyła dokumentację, z której wynikało, że parametry hali magazynowej uległy zmianie zarówno co do wymiarów jak i co do wyposażenia. Skarżąca złożyła również kopie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę dotyczącą zmodyfikowanego zamierzenia infrastrukturalnego. Organ wskazując na treść instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie oraz definicji projektu zawartej w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 2006.31.7) podkreślił, że jednoznacznie z nich wynika, że całość przedkładanej do konkursu o dofinansowanie dokumentacji musi być spójna i dotyczyć tego samego zamierzenia, pierwotnie scharakteryzowanego we wniosku. Ponadto zamknięty charakter postępowania wyklucza możliwość wprowadzenia do projektu jakichkolwiek modyfikacji w toku oceny z wyjątkiem tych wynikających wprost z wezwania organu. Dokumentacja przedłożona przez skarżącą na etapie oceny merytorycznej uprawniała do stwierdzenia, że projekt nie jest już możliwy do realizacji w kształcie, w jakim poddany był uprzednio ocenie formalnej, co dodatkowo potwierdziła skarżąca w proteście wskazując, że projekt został faktycznie zrealizowany na podstawie odmiennej dokumentacji technicznej niż ta, która była pierwotnie podstawą opracowania aplikacji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty