Wyrok NSA z dnia 14 maja 2013 r., sygn. I GSK 1726/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Sędziowie Jan Bała NSA Zofia Borowicz (spr.) Protokolant Monika Majak po rozpoznaniu w dniu 7 maja 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej L. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 1 sierpnia 2011 r. sygn. akt III SA/Gl 2195/10 w sprawie ze skargi L. Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w G.; 2. zasądza od Dyrektora Izby Celnej w K. na rzecz L. Z. kwotę 2000 (dwa tysiące) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. wyrokiem z 1 sierpnia 2011 r., sygn. akt III SA/Gl 2195/10, oddalił skargę L. Z. (dalej: skarżąca) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego.
Referując stan faktyczny sprawy, Sąd I instancji podał, że w trakcie kontroli podatkowej, w zakresie rozliczenia obrotu i sposobu wykorzystania oleju opałowego za okres od [...] stycznia 2006 r. do [...] grudnia 2006 r. ustalono, że skarżąca prowadziła działalność gospodarczą pod firmą S. P. L.W. Z., posiadała koncesję na obrót paliwami ciekłymi, zaś obrót olejem opałowym w 2006 r. przedstawiał się następująco: zakup - 13.155.129 l, sprzedaż - 12.978.497 l, zużycie na potrzeby własne - 9.650 l, stan magazynowy oleju opałowego na dzień [...] grudnia 2006 r. wynosił 209.164 l. Sprzedaż oleju opałowego dokumentowana była paragonami fiskalnymi oraz fakturami VAT. W przypadku faktur VAT płatności odbywały się w formie gotówki, bądź w formie przelewów bankowych. W styczniu 2006 r. strona sprzedała olej opałowy w łącznej ilości 1.020.071 l. Sprzedaż odbywała się na podstawie paragonów fiskalnych oraz faktur VAT.
W czasie kontroli poddano kontroli i analizie oświadczania i stwierdzono w części tych oświadczeń nieprawidłowości tj. braki wymaganych elementów oświadczenia (nr NIP, nr PESEL, podpisów oraz adresów), jak również stwierdzono, że skarżąca nie przekazała do organu I instancji (Naczelnika Urzędu Skarbowego w Częstochowie) kopii wszystkich oświadczeń uzyskanych od nabywców oleju opałowego w stycznia 2006 r.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty