Wyrok NSA z dnia 13 listopada 2012 r., sygn. II GSK 1783/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędzia NSA Zofia Borowicz Sędzia del. WSA Dariusz Skupień Protokolant Patrycja Czubała po rozpoznaniu w dniu 13 listopada 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [A] Spółki z o.o., Spółki komandytowej w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 30 sierpnia 2012 r. sygn. akt V SA/Wa 1458/12 w sprawie ze skargi [A] Spółki z o.o., Spółki komandytowej w K. na informację Narodowego Centrum Badań i Rozwoju z dnia [...] maja 2012 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od [A] Spółki z o.o., Spółki komandytowej w K. na rzecz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
W dniu 5 października 2011 r. [A] Sp. z o.o. z siedzibą w K. złożyła w Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Krakowie - działającej jako Regionalna Instytucja Finansująca (dalej jako RIF) - wniosek z dnia 30 września 2011 r. (w wersji papierowej) o dofinansowanie realizacji projektu pod tytułem "Badania nad budową innowacyjnej usługi opartej o personalizowany mechanizm powiadomień".
W streszczeniu projektu (rubryka III.18 wniosku) wskazano, iż jego celem jest pozyskanie nowej wiedzy, niezbędnej do budowy innowacyjnej i odpowiadającej na zapotrzebowanie użytkowników usługi opartej o personalizowany mechanizm powiadomień, a następnie jej wdrożenie w ramach działalności Spółki. Cel zostanie osiągnięty poprzez przeprowadzenie zaplanowanych i opisanych w części C.1.3 Biznes Planu badań przemysłowych oraz prac rozwojowych, które mają dostarczyć wiedzy niezbędnej do rozwoju nowej technologii związanej z Internetem. Podczas przeprowadzonych w ramach projektu badań Spółka chce uzyskać wiedzę niezbędną do stworzenia tzw. Content Media Graph będącego podstawą projektowanej usługi. Content Media Graph ma być modelem analitycznym przeznaczonym do badania zainteresowania użytkowników treściami o różnej tematyce, w celu umiejscowienia ich na "mapie zależności", pozwalających w ten sposób tworzyć personalizowany schemat rozprowadzania użytkowników, w postaci doboru stosownych materiałów. Ważnym założeniem projektu jest umożliwienie korzystania z usługi zarówno użytkownikom posiadającym konto, co zapewnia trwałość profilu i możliwość korzystania z produktu na wielu urządzeniach, jak i bez potrzeby logowania dla użytkowników ceniących sobie swobodę korzystania z usługi (ale kosztem rezygnacji z trwałości profilu - w przypadku utraty danych przez użytkownika). Użytkowanie usługi bez konieczności podawania danych ma się przyczynić do zmniejszenia bariery wejścia, przyczyniając się do zwiększenia zasięgu usługi. Projekt ma stanowić odpowiedź na zdiagnozowany problem systemu zarządzania informacją w Internecie - nadmiar, a co za tym idzie nierzadko brak rzetelności prezentowanych treści. Z przeprowadzonych badań FGI (Focus Group Interviews) wynika, że użytkownicy Internetu mają silną potrzebę dotarcia do personalizowanych treści, tj. takich, które konkretnie ich interesują. Pytani o to czy byliby zainteresowani usługą, która dostarczyłaby im "zamawiane" treści jednoznacznie wyrażali chęć korzystania z takiej usługi.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty