Wyrok NSA z dnia 4 lipca 2012 r., sygn. I GSK 1355/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia NSA Małgorzata Korycińska Sędzia del. WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka (spr.) Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 4 lipca 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 16 czerwca 2011 r. sygn. akt III SA/Wa 2763/10 w sprawie ze skargi O. L. P.P. Spółki z o.o. w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] czerwca 2010 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego 1) uchyla zaskarżony wyrok; 2) oddala skargę; 3) zasądza od O. L. P. P. Spółki z o.o. w P. na rzecz Ministra Finansów kwotę 280 (dwieście osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
U Z A S A D N E N I E
Wyrokiem z dnia 16 czerwca 2011 r., sygn. akt III SA/Wa 2763/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w W., po rozpoznaniu sprawy ze skargi O. L. P. P. Spółki z o.o. z siedzibą w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z [...] czerwca 2010 r., nr [...], w przedmiocie podatku akcyzowego, uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną, stwierdził, że nie może ona być wykonana w całości oraz zasądził od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej 457,00 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Sąd pierwszej instancji uwzględnił następujący stan sprawy.
Spółka z o.o. O. L. P. P., wnioskiem z [...] marca 2010 r., wystąpiła do Ministra Finansów o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie ubytków wyrobów akcyzowych powstających w czasie transportu rurociągiem dalekosiężnym.
Wymieniona Spółka wskazała, że prowadzi działalność gospodarczą polegającą na magazynowaniu, przyjmowaniu i wysyłce paliw ciekłych, a od maja 2004 r. posiada zezwolenie na prowadzenie składów podatkowych. Magazynowanie, przyjęcie i wydanie paliw prowadzone jest w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Transport paliwa pomiędzy składami podatkowymi strony odbywa się także przy wykorzystaniu rurociągów dalekosiężnych. W ramach operacji tłoczenia paliw rurociągiem występują różnice pomiędzy większą ilością wysłaną, ustaloną w składzie podatkowym wysyłki, a mniejszą ilością przyjętą w składzie podatkowym przyjęcia, co jest udokumentowane zapisami na administracyjnym dokumencie towarzyszącym (ADT). Różnice występują niezależnie od rodzaju zastosowanego środka technicznego w magazynie i transporcie, w tym także w transporcie rurociągiem dalekosiężnym. Spółka nie posiada wiedzy, aby w trakcie procesu transportu paliwa rurociągiem, zaistniały zdarzenia, które w sposób bezpośredni mogłyby wpłynąć na wystąpienie stwierdzonych różnic.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty