Wyrok NSA z dnia 24 lipca 2012 r., sygn. II GSK 884/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Korycińska (spr.) Sędzia NSA Jan Bała Sędzia NSA Zofia Borowicz Protokolant Konrad Piasecki po rozpoznaniu w dniu 24 lipca 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Ł. Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Ł. z dnia 10 lutego 2011 r. sygn. akt II SA/Łd 1490/10 w sprawie ze skargi J. K. na decyzję Dyrektora Ł. Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Ł. z dnia [...] października 2010 r. nr [...] w przedmiocie płatności bezpośrednich i płatności uzupełniających 1. uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Ł. do ponownego rozpoznania; 2. odstępuje od zasądzenia zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego w całości
Uzasadnienie
I
Wyrokiem objętym skargą kasacyjną Wojewódzki Sąd Administracyjny w Ł. uwzględnił skargę J. K. na decyzję Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Ł. z dnia [...] października 2010 r. w przedmiocie odmowy przyznania płatności bezpośrednich i płatności uzupełniających, uchylając zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w P. z dnia [...] września 2010 r.
Relacjonując przebieg postępowania Sąd I instancji podał, że skarżący złożył wniosek o przyznanie płatności bezpośrednich i płatności uzupełniających na 2009 r. Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w P. decyzją z dnia [...] września 2010 r. odmówił przyznania płatności w ramach wsparcia bezpośredniego - jednolitej płatności obszarowej, uzupełniającej płatności obszarowej do powierzchni grupy upraw podstawowych, płatności uzupełniającej do powierzchni upraw roślin przeznaczonych na paszę uprawianych na trwałych użytkach zielonych. W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że wnioskodawca na działce ewidencyjnej nr 291 o powierzchni całkowitej 0,35 ha (dane z ewidencji) zadeklarował do płatności 0,70 ha, a na działce ewidencyjnej 292 o powierzchni całkowitej 0,42 ha (dane z ewidencji) zadeklarował do płatności 0,89 ha. Po przeprowadzonej kompensacji powierzchni działek rolnych powierzchnia zadeklarowana do jednolitej płatności obszarowej, zdaniem organu została zawyżona o 0,92 ha, powierzchnia zadeklarowana do płatności zwierzęcej o 0,32 ha, a uzupełniającej płatności obszarowej o 0,60 ha. Wyliczona procentowa różnica między powierzchnią działek zgłoszonych we wniosku do płatności, a powierzchnią stwierdzoną w czasie kontroli administracyjnej oraz kontroli na miejscu wyniosła 20,67% co skutkowało odmową przyznania płatności.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty