30.11.2011

Wyrok NSA z dnia 30 listopada 2011 r., sygn. I OSK 2109/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Ewa Dzbeńska Sędziowie: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek (spr.) Sędzia del. NSA Jacek Hyla Protokolant st. inspektor sądowy Tomasz Zieliński po rozpoznaniu w dniu 30 listopada 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej F.C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 27 września 2010 r. sygn. akt II SA/Bk 457/10 w sprawie ze skargi F.C. na postanowienie Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Białymstoku z dnia [...]maja 2010 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania informacji objętych rejestrem cen i wartości nieruchomości oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku wyrokiem z dnia 27 września 2010 r., sygn. akt II SA/Bk 457/10 oddalił skargę F.C. na postanowienie Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Białymstoku z dnia [...]maja 2010 r. nr [...]w przedmiocie odmowy wydania informacji objętych rejestrem cen i wartości nieruchomości.

Z uzasadnienia zaskarżonego wyroku wynika, że wnioskiem z dnia 24 stycznia 2010 r. F.C. zwrócił się do Starostwa Powiatowego w Augustowie o udostępnienie informacji publicznej zawartej w rejestrze cen i wartości nieruchomości położonych w miejscowościach: Sucha Rzeczka, Serwy, Dalny Las, Serski Las, Macharce, Podmacharce i Mołowiste w gminie Płaska.

Po otrzymaniu odpowiedzi organu wskazującej, iż przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej nie mają zastosowania przy udzielaniu przez starostę informacji o rejestrze cen i wartości nieruchomości, wnioskodawca w piśmie z dnia 15 lutego 2010 r. zweryfikował podstawę swojego żądania. Wskazał, iż domaga się udzielenia informacji w trybie z art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne. Według wnioskodawcy udzielenie informacji na tej podstawie nie jest uzależnione od wykazania interesu prawnego, o jakim mowa w art. 24 ust. 3 ustawy, w przypadku jednak gdyby organ nie podzielił tego stanowiska, oświadczył, że posiada interes prawny, a wynika on z art. 417 §1 i art. 4171 §1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 77 ust.1 Konstytucji RP.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp