22.07.2011

Wyrok NSA z dnia 22 lipca 2011 r., sygn. II OSK 738/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Andrzej Gliniecki Sędzia del. WSA Jerzy Siegień Protokolant Elżbieta Maik po rozpoznaniu w dniu 22 lipca 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Rady Miejskiej w Jarocinie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 19 stycznia 2011 r. sygn. akt IV SA/Po 979/10 w sprawie ze skargi [...] sp. z o.o. na uchwałę Rady Miejskiej w Jarocinie z dnia [...] września 2009 r. nr [...] w przedmiocie odpadów 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Rady Miejskiej w Jarocinie na rzecz [...] sp. z o.o. kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu, wyrokiem z dnia 19 stycznia 2011 r., sygn. akt IV SA/Po 979/10, po rozpoznaniu skargi [...] Sp. z o.o. na uchwałę Rady Miejskiej w Jarocinie z dnia 25 września 2009 r., nr XLVII/456/2009 w przedmiocie odpadów, stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały w zakresie § 1 pkt 2 lit. d oraz § 6 pkt 3, a także określił, że zaskarżona uchwała w zakresie wymienionym w pkt 1 nie może być wykonana.

Jak wynika z uzasadnienia wyroku, w dniu 25 września 2009r. Rada Miejska w Jarocinie podjęła uchwałę nr XLVII/456/2009 w sprawie wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Jarocin należącej do Porozumienia Międzygminnego zawartego w dniu 7 października 2008r.

W uchwale tej w § 1 pkt 2 lit. d określono, że wniosek przedsiębiorcy ubiegającego się o wydanie przedmiotowego zezwolenia powinien zawierać informację o posiadaniu punktu gromadzenia odpadów problemowych (lokalizacja, dni i godziny otwarcia oraz wykaz przyjmowanych odpadów problemowych), lub o wykonywaniu takiej usługi poprzez innego przedsiębiorcę posiadającego stosowne zezwolenia, a także iż wymogiem uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Jarocin jest wykazanie, iż odpady zebrane na terenie Porozumienia Międzygminnego powinny kierowane być do instalacji znajdujących się w jego obrębie ( par 6 pkt 3 uchwały).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty