Wyrok NSA z dnia 19 października 2011 r., sygn. II GSK 2028/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Jagielska (spr.) Sędziowie NSA Urszula Raczkiewicz Czesława Socha Protokolant Anna Ważbińska po rozpoznaniu w dniu 19 października 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 7 lipca 2011 r. sygn. akt V SA/Wa 882/11 w sprawie ze skargi S. & S. K. R. P. i A. s. k. w W. na informację Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości z dnia [...] kwietnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu z budżetu Unii Europejskiej 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na rzecz S. & S. K. R. P. i A. s. k. w W. kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 7 lipca 2011 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. uwzględnił skargę S. & S. - K. R. P. i A. Sp. K. w W. (dalej Kancelaria) stwierdzając, że ocena projektu p.n. "Wdrożenie innowacyjnego systemu DMS automatyzującego wymianę informacji pomiędzy Kancelarią, a jej partnerami" została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w W. (dalej PARP) oraz zasądził na rzecz skarżącego zwrot kosztów postępowania sądowego.
Sąd I instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia faktyczne.
Po stwierdzeniu przez WSA w W. ( wyrok z dnia 23 września 2010 r. ), że ocena projektu przeprowadzona została w sposób naruszający prawo przez naruszenie przepisu art. 30b ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju ( Dz. U. Nr 84, poz. 712 z 2008 r. ze zm.; dalej uzppr. ), ponownie rozpoznając sprawę, Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Regionalna Instytucja Finansująca - RIF), pismem z dnia [...] kwietnia 2011 r. poinformowała Spółkę o ponownej negatywnej ocenie merytorycznej wnioskowanego do dofinansowania projektu. W uzasadnieniu wskazano, iż zgodnie z § 9 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2008 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 (Dz. U Nr 153, poz. 956 ze zm.; dalej rozporządzenie MRR), dofinansowanie w ramach Działania 8.2 może uzyskać przedsiębiorca, który "planuje rozpoczęcie lub rozwój współpracy w oparciu o rozwiązanie elektroniczne, w szczególności przez dostosowanie własnych systemów informatycznych do systemów informatycznych przedsiębiorców, z którymi kooperuje, w celu umożliwienia automatyzacji wymiany informacji między systemami informatycznymi współpracujących przedsiębiorców". Zdaniem organu z tego przepisu wynika, iż współpracujący przedsiębiorcy (stali partnerzy biznesowi) zgłoszeni w ramach projektu powinni posiadać własne systemy informatyczne lub wdrożyć je równolegle z realizacją projektu przez Wnioskodawcę. W ocenie RIF powyższy warunek nie jest spełniony w przypadku przedmiotowego projektu, ponieważ Kancelarie współpracujące ze Spółką dysponują wyłącznie takim oprogramowaniem jak: MS Windows, MS Office i Lex - system informacji prawnej, które sam Wnioskodawca określił mianem "standardowego oprogramowania".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty