21.06.2011

Wyrok NSA z dnia 21 czerwca 2011 r., sygn. II GSK 1034/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba Sędzia NSA Zofia Borowicz (spr.) Sędzia del. WSA Ludmiła Jajkiewicz Protokolant Marcin Chojnacki po rozpoznaniu w dniu 21 czerwca 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej G. Spółki z o.o. w L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 23 marca 2011 r. sygn. akt V SA/Wa 324/11 w sprawie ze skargi G. Spółki z o.o. w L. na informację Ministra Gospodarki z dnia [...] lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od G. Spółki z o.o. w L. na rzecz Ministra Gospodarki 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wyrokiem objętym skargą kasacyjną Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę G. Sp. z o.o. z siedzibą w L. na informację Ministra Gospodarki z dnia [...] lipca 2010 r. w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu.

Relacjonując przebieg sprawy Sąd I instancji podał, że w dniu 21 października 2009 r. Spółka G. złożyła do [...] Fundacji Rozwoju wniosek o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Działania 4.4 "Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym" Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Projekt nosił tytuł "[...]". Wśród informacji ogólnych o projekcie zawartych w części I Wniosku w pkt 5 "Pozytywny wpływ projektu na polityki horyzontalne Unii Europejskiej wymienione w art. 16 lub 17 rozporządzenia 1083/2006. Pozytywny wpływ projektu na równość szans i niedyskryminację" zostały zawarte następujące zapisy: "Projekt będzie miał pozytywny wpływ na zagadnienia równości szans i niedyskryminacji. Stosowana przez firmę G. polityka rekrutacyjna i zatrudnieniowa będzie miała na celu eliminowanie wszelkich form i przejawów dyskryminacji ze względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną. W wyniku realizacji inwestycji w firmie zatrudnionych zostanie 30 osób. Podczas wyboru kandydatów priorytetowym kryterium oceny będzie posiadana przez nich wiedza, umiejętności i kwalifikacje zawodowe, a proces selekcji przeprowadzony zostanie z zachowaniem zasad równouprawnienia. Dzięki polityce stosowanej przez firmę możliwe będzie przeciwdziałanie różnego rodzaju barierom na rynku pracy. Są to przede wszystkim bariery związane z popytem na rynku pracy (nieformalna rekrutacja, wysokie wymagania wstępne, uprzedzenia, brak elastycznego działania, brak wsparcia dla osób niepełnosprawnych), bariery ekonomiczne (zmiany sektorowe, niskie płace, niestabilne zatrudnienie w zawodach niewymagających wysokich kwalifikacji i bez perspektyw), a także segregacja pionowa i pozioma (ograniczająca dostęp do stanowisk wyższego szczebla oraz klasyfikująca wykonywane zawody na męskie i żeńskie). Przełamanie tych barier możliwe będzie dzięki zapewnieniu równego dostępu do zatrudnienia, wyrównanie szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy, eliminowanie wszelkich barier w dostępie do stanowisk, równe możliwości awansu zawodowego bez względu na płeć, wiek czy niepełnosprawność oraz równy udział w procesach podejmowania decyzji kierowniczych, menedżerskich i marketingowych. Dodatkowo wszystkim pracownikom zapewniony zostanie równy dostęp do poradnictwa, szkoleń i doskonalenia zawodowego, członkostwa i udziału w organizacjach pracowników lub pracodawców, ochrony społecznej i edukacji oraz równe wynagrodzenia za taką samą pracę".

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp