11.03.2011 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 11 marca 2011 r., sygn. II GSK 337/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Czesława Socha Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska (spr.) Sędzia del. WSA Krystyna Józefczyk Protokolant Konrad Piasecki po rozpoznaniu w dniu 11 marca 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 21 grudnia 2009 r. sygn. akt V SAB/Wa 25/09 w sprawie ze skargi A. S. na bezczynność Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w S. w sprawie rozpatrzenia wniosku o przyznanie pomocy na zalesianie oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z 21 grudnia 2009 r., sygn. akt V SAB/Wa 25/09, po rozpoznaniu skargi A. S. na bezczynność Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w S. w sprawie przyznania pomocy finansowej na zalesianie: zobowiązał Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w S. do wydania w terminie 14 dni od daty uprawomocnienia się wyroku orzeczenia w przedmiocie wniosku A. S. o pomoc na zalesianie gruntów rolnych.

Z uzasadnienia wyroku wynika, że za podstawę rozstrzygnięcia Sąd przyjął następujące ustalenia:

A. S. [...] września 2008 r. złożył w Powiatowym Biurze Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) w S. wniosek o przyznanie pomocy na zalesianie na powierzchni 0,90 ha gruntów rolnych z działki o nr ewidencyjnym [...] położonej we wsi M. P. gm. M., stanowiącej jego współwłasność na zasadzie wspólności ustawowej małżeńskiej z żoną J. S.

Kierownik Biura Powiatowego ARiMR w S. pismem z [...] lutego 2009 r. znak [...] na podstawie art. 64 § 2 k.p.a. pozostawił wniosek A. S. bez rozpoznania. W uzasadnieniu wskazano, że powodem pozostawienia wniosku bez rozpoznania było: 1) niezłożenie oświadczenia o konieczności zwrotu uzyskanej płatności ONW, ponieważ program ONW i program zalesieniowy nie mogą być realizowane łącznie; 2) niezgodność terminu zalesienia podanego we wniosku oraz w planie zalesienia; w ocenie organu nadleśniczy w planie nie określił terminu zalesienia, 3) druga strona planu zalesienia poświadczona przez nadleśniczego została złożona po terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, 4) zaświadczenie z Urzędu Gminy w M. nie zostało uzupełnione o powierzchnię jaka może być przeznaczona do zalesienia, zgodnie z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania gminy; organ przyznał w tym przypadku, że w oparciu o złożony wypis z ewidencji gruntów można ustalić powierzchnię działki ewidencyjnej, ale nie wynika z niego czy urząd nie nałożył dodatkowych ograniczeń.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty