Wyrok NSA z dnia 1 lutego 2011 r., sygn. II GSK 116/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Magdalena Bosakirska Sędzia NSA Jan Bała Sędzia del. WSA Krystyna Józefczyk (spr.) Protokolant Paweł Gorajewski po rozpoznaniu w dniu 1 lutego 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej T. Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 20 października 2009 r. sygn. akt I SA/Gd 465/09 w sprawie ze skargi T. Ł. na decyzję Dyrektora P. Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w G. z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie płatności obszarowych 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od T. Ł. na rzecz Dyrektora P. Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w G. kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 20 października 2009 r., sygn. akt I SA/Gd 465/09 Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. oddalił skargę T.Ł. na decyzję Dyrektora P. Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w G. z dnia [...] maja 2009 r., nr [...] w przedmiocie przyznania płatności obszarowych do gruntów rolnych i odmowy przyznania przejściowej płatności z tytułu owoców miękkich i nałożenie sankcji.
I.
Wojewódzki Sąd Administracyjny orzekał w następującym stanie sprawy.
Na wniosek T.Ł. z dnia 15 maja 2008 r. Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) w P. decyzją z dnia [...] lutego 2009 r. przyznał płatność na rok 2008 w wysokości 126 561,81 zł w tym jednolitą płatność obszarową w wysokości 79 907,51 i uzupełniająca płatność obszarową do powierzchni grupy upraw podstawowych w wysokości 46 654,30 zł. Odmówił jednocześnie przyznania płatności z tytułu owoców miękkich, nakładając sankcje w wysokości 6 929,27 zł. W uzasadnieniu do odmowy przyznania płatności oraz nałożenia sankcji w odniesieniu do przejściowych płatności z tytułu owoców miękkich organ stwierdził, że powierzchnia deklarowana przez T.Ł. (zwany dalej również skarżącym), nie została potwierdzona w czasie kontroli. Obliczona różnica wynosiła 59,30%, co zgodnie z art. 51 ust. 2 rozporządzenia Komisji Nr 796/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wdrażania wzajemnej zgodności, modulacji oraz zintegrowanego systemu administracji i kontroli przewidzianych w rozporządzeniu Rady Nr 1782/2003 ustanawiającym wspólne zasady dla systemów pomocy bezpośredniej w zakresie wspólnej polityki rolnej oraz określonych systemów wsparcia dla rolników, stanowiło podstawę do odmowy przyznania płatności oraz nałożenia sankcji.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty