Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 2011 r., sygn. II GSK 106/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Gronowski Sędziowie NSA Tadeusz Cysek Hanna Kamińska (spr.) Protokolant Patrycja Kozłowska po rozpoznaniu w dniu 20 stycznia 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. S.A. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 8 października 2009 r. sygn. akt VI SA/Wa 2468/08 w sprawie ze skargi P. S.A. w W. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] września 2008 r. nr [...] w przedmiocie odmowy dokonania rezerwacji częstotliwości 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od P. S.A. w W. na rzecz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej kwotę 180 zł (sto osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 8 października 2009 r., sygn. akt VI SA/Wa 2468/08, Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę P. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] września 2008 r. nr [...], w przedmiocie odmowy dokonania rezerwacji częstotliwości.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy:
Decyzją [...] kwietnia 2008 r., nr [...] Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej odmówił dokonania rezerwacji częstotliwości na rzecz P. S.A. we wnioskowanym przez tę spółkę zakresie 824-830 MHz oraz 870-875 MHz. W uzasadnieniu decyzji organ podał, że brak jest dostępnych częstotliwości w zakresach 824-830 MHz oraz 869-875 MHz, ponieważ zostały one przeznaczone dla wykorzystania przez spółkę S. S.A. Skoro podstawowa okoliczność wskazana w przepisie art. 114 ust. 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 ze zm.), tj. przesłanka dostępności - nie występuje, Prezes UKE uznał, że nie jest zobowiązany do dalszego badania pozostałych przesłanek wskazanych w art. 114 ust. 3 cyt. ustawy. Odnosząc się do wyrażonego we wniosku strony zainteresowania skarżącej spółki współużytkowaniem przedmiotowych częstotliwości z innymi podmiotami organ podał, iż w spółka S. S.A. nie wyraziła zgody na współużytkowanie częstotliwości 824 - 830 MHz oraz 870 - 875 MHz. Organ powołując się na poglądy doktryny wskazał, że nie każda zmiana rezerwacji wymaga zastosowania postępowania przetargowego, albowiem zastosowanie takiej formy konieczne jest tylko wówczas, gdy zmiana rezerwacji polega na rozszerzeniu zakresu częstotliwości zarezerwowanych dla wnioskodawcy. Organ zauważył, iż w przedmiotowym stanie faktycznym, wniosek S. S.A. o zmianę decyzji rezerwacyjnej nie prowadzi do objęcia rezerwacją większego zakresu widma częstotliwości radiowych, niż zakres, który spółka ta użytkuje obecnie na podstawie prawomocnych decyzji rezerwacyjnych. Oznacza to, jak wskazał Prezes UKE, że w sprawie z wniosku S. S.A. o zmianę rezerwacji częstotliwości, przepisy art. 116 ust. 1 - 7 Prawa telekomunikacyjnego nie będą mieć zastosowania. Odnosząc się z kolei do wniosku skarżącej o łączne rozpoznanie wniosków o rezerwację częstotliwości, organ regulacyjny stwierdził, że brak jest przewidzianych w przepisie art. 62 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 ze zm.), dalej powoływanej jako k.p.a., przesłanek wpływających na możliwość łączenia postępowań administracyjnych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty