11.01.2011

Postanowienie NSA z dnia 11 stycznia 2011 r., sygn. II GSK 1422/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Rafał Batorowicz po rozpoznaniu w dniu 11 stycznia 2011 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Gminy P. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 21 października 2010 r. sygn. akt V SA/Wa 2233/10 w sprawie ze skargi Gminy P. na informację M. J. W. P. U. z dnia [...] lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie projektu z budżetu Unii Europejskiej postanawia uchylić zaskarżone postanowienie.

Uzasadnienie

Zaskarżonym postanowieniem z dnia 21 października 2010 r., sygn. akt V SA/Wa 2233/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie pozostawił bez rozpatrzenia skargę Gminy P. na informację M. J. W. P. U. z dnia [...] lipca 2010 r., nr [...], w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie projektu z budżetu Unii Europejskiej.

W uzasadnieniu postanowienia Sąd pierwszej instancji stwierdził, że ustawa z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jednolity: Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, ze zm.) reguluje postępowanie sądowoadministracyjne prowadzone w sprawach dotyczących skarg wnoszonych na podstawie art. 30c tej ustawy w sposób pod wieloma względami odmienny od przepisów ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270, ze zm.; dalej powoływana również jako: p.p.s.a.). Art. 30e ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju stanowi, że przepisy p.p.s.a. stosuje się tylko w zakresie nieuregulowanym w tej ustawie i odpowiednio, czyli w sposób właściwy, uwzględniający odrębności postępowania wynikające z ustawy. Zatem wszędzie tam, gdzie ustawodawca wprowadził w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju szczególne regulacje procesowe, przepisy ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi regulujące tę samą problematykę nie mają w ogóle zastosowania. Taka właśnie sytuacja ma miejsce, gdy chodzi o możliwości uzupełnienia dokumentacji sprawy i kompletowania akt. Z art. 30c ust. 2 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju wynika, że zgromadzenie kompletnej dokumentacji obejmuje: wniosek wraz z informacją w przedmiocie oceny projektu, kopie wniesionych środków odwoławczych oraz informację o wynikach procedury odwoławczej. Poddając ocenie załączone do skargi dokumenty, Sąd pierwszej instancji uznał je za niekompletne z uwagi na fakt, że skarżąca nie dostarczyła oryginału informacji M. J. W. P. U. z dnia [...] marca 2010 r. (dotyczącej oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu) oraz oryginału lub wygenerowanego elektronicznie i opatrzonego podpisem wniosku o dofinansowanie, a zamiast tego dołączyła jedynie podpisane kserokopie tych dokumentów. Skutkowało to pozostawieniem skargi bez rozpatrzenia na podstawie art. 30c ust. 5 pkt 2 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne