16.11.2010

Wyrok NSA z dnia 16 listopada 2010 r., sygn. II OSK 1621/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Roman Hauser Sędziowie sędzia NSA Jerzy Bujko sędzia NSA Jerzy Stelmasiak ( spr.) Protokolant Krzysztof Tomaszewski po rozpoznaniu w dniu 16 listopada 2010 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej H.R. i J.R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 14 kwietnia 2010 r. sygn. akt II SA/Ke 34/10 w sprawie ze skargi H.R. i J.R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach z dnia [...] listopada 2009 r. znak: [...] w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 14 kwietnia 2010 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach oddalił skargę H.R. i J.R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach z dnia [...] listopada 2009 r. w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia.

W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że decyzją z dnia 22 września 2009 r. Burmistrz Gminy Włoszczowa odmówił wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji paliw z myjnią samochodów osobowych i dostawczych, stacją transformatorową oraz niezbędną infrastrukturą techniczną, na działkach nr [...] położonych przy ulicy P. we W. Powodem odmowy było ustalenie, że projektowana inwestycja zlokalizowana jest w obrębie stref ochronnych komunalnych ujęć wód podziemnych, ustanowionych dla miasta Włoszczowa decyzją Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 28 grudnia 1998 r. - na obszarze podwyższonej ochrony. Zapisy pkt VIII ppkt 6 tej decyzji wykluczają jednoznacznie lokalizowanie na terenie przeznaczonym pod planowane przedsięwzięcie między innymi zbiorników produktów ropopochodnych i innych substancji chemicznych. Wyjątek dotyczy zbiorników z gazem płynnym lub olejem opałowym dla potrzeb lokalnych kotłowni. Ponadto organ I instancji stwierdził, że dla terenu, na którym planuje się inwestycję brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz, że decyzją z dnia 4 sierpnia 2008 r. odmówiono ustalenia warunków zabudowy dla przedsięwzięcia objętego wnioskiem. Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymując tę decyzję w mocy potwierdziło stanowisko organu I instancji co do faktu obowiązywania decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 28 grudnia 1998 r., o jakiej mowa wyżej. Taki sam pogląd wyraził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach, który wyrokiem z dnia 28 grudnia 2008 r., sygn. akt II SA/Ke 680/08 oddalił skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach utrzymującą w mocy decyzję o odmowie ustalenia warunków zabudowy dla przedmiotowej inwestycji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne