Postanowienie NSA z dnia 13 października 2010 r., sygn. II GSK 1165/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Sulimierski po rozpoznaniu w dniu 13 października 2010 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej B. Sp. z o.o. w P. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w L. z dnia 25 sierpnia 2010 r., sygn. akt I SA/Lu 680/10 w sprawie ze skargi B. Sp. z o.o. w P. na informację L. Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie z dnia [...] lipca 2010 r., nr [...] w przedmiocie negatywnego rozstrzygnięcia protestu w sprawie oceny wniosku o dofinansowanie projektu z budżetu Unii Europejskiej postanawia: oddalić skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Zaskarżonym postanowieniem z 25 sierpnia 2010 r., sygn. akt I SA/Lu 680/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w L. pozostawił bez rozpatrzenia skargę B. Sp. z o.o. w P. na informację L. Agencji Wspierania Przedsiębiorczości z [...] lipca 2010 r., nr [...] w przedmiocie negatywnego rozpatrzenia protestu w sprawie oceny wniosku o dofinansowanie projektu z budżetu Unii Europejskiej.
Sąd dokonał badania warunków formalnych dopuszczalności skargi i stwierdził, że wniesiona skarga jest niekompletna, ponieważ skarżący, dołączył do skargi niekompletny wniosek, bez obligatoryjnych załączników stanowiących integralną część złożonego przez skarżącego wniosku. Załączniki te zostały wymienione na str. 19 formularza wniosku i były to: wniosek w pierwotnej wersji, do którego odnosiło się pismo L. Agencji Wspierania Przedsiębiorczości (LAWP) z dnia 12 maja 2010 r., załącznik 1 i załącznik 3 oraz załącznik 18 lit. a-c.
Sąd powołując się na art. 30c ust. 2 ustawy z 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712) wskazał, że kompletna dokumentacja powinna zawierać wniosek o dofinansowanie oraz wszystkie załączniki wymagane przy złożeniu wniosku do L. Agencji Wspierania Przedsiębiorczości. Ustawodawca nie przewidział wyjątków od spoczywającego na stronie skarżącej obowiązku złożenia ze skargą kompletu załączników. Wobec czego Sąd uznał, że skarga była niekompletna w rozumieniu art. 30c ust. 2 ustawy o zasadach polityki rozwoju.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty