Postanowienie NSA z dnia 10 grudnia 2010 r., sygn. II FZ 606/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Sędzia NSA: Stefan Babiarz po rozpoznaniu w dniu 10 grudnia 2010 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej zażalenia M. S. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 13 września 2010 r., sygn. akt I SA/Ol 181/10 odmawiające wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi M. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. z dnia 23 grudnia 2009 r., nr [...] w przedmiocie łącznego zobowiązania pieniężnego za 2009 r. postanawia: oddalić zażalenie.
Uzasadnienie
1. Postanowieniem z dnia 13 września 2010 r., I SA/Ol 181/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie oddalił wniosek M. S. o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi tej podatniczki na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. z dnia 23 grudnia 2009 r.w przedmiocie ustalenia wysokości łącznego zobowiązania pieniężnego za 2009 r.
2. Ze stanu sprawy przyjętego przez sąd pierwszej instancji wynikało, że pismem z dnia 25 kwietnia 2010 r. skarżąca złożyła wniosek o wstrzymanie wykonania decyzji Wójta Gminy K. z dnia 16 września 2009 r. utrzymanej w mocy decyzją Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 23 grudnia 2009r., w przedmiocie łącznego zobowiązania pieniężnego za 2009 r., podnosząc, iż stosownie do art. 61 § 2 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) zwanej dalej: p.p.s.a. - zachodzi niebezpieczeństwo wyrządzenia znacznej szkody, w wyniku wykonania decyzji. W uzasadnieniu skarżąca wskazała, że wniosła o stwierdzenie nadpłaty w zobowiązaniach podatkowych za lata 2003, 2004, 2005 i 2006. Postępowanie w tym przedmiocie zostało zakończone odmownymi decyzjami Wójta Gminy K., które następnie zaskarżono do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. Samorządowe Kolegium Odwoławcze stwierdziło nieważność czterech decyzji Wójta Gminy K. Nadto skarżąca wskazała, że w związku z powyższym zwróciła się do wójta o zwrot pobranego podatku za lata 2003, 2004, 2005 i 2006 oraz zaliczenie na poczet zaległości podatkowych, w tym zaległości za rok 2009. Podkreśliła również, że wójt stwierdził, że zobowiązania podatkowe zostały uregulowane. Kwota nienależnie zapłaconych podatków za lata 2003 - 2006 łącznie z pobranymi odsetkami i kosztami upomnień wyniosła 304.397,04 zł, co z nawiązką wystarcza na pokrycie zobowiązań podatkowych za rok 2009 r. Skarżąca dodała także, iż mimo powyższych okoliczności Wójt Gminy K. skierował decyzje za rok 2009 do postępowania egzekucyjnego, wystawiając tytuł wykonawczy z dnia 9 marca 2010 r., a Naczelnik Urzędu Skarbowego wszczął postępowanie egzekucyjne. Zarzuciła również, iż Wójt Gminy doprowadził do bezpodstawnego wzbogacenia się Gminy K., kwotą pobranego lecz nienależnego podatku.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty